Solicitamos su permiso para obtener datos estadísticos de su navegación en esta web, en cumplimiento del Real Decreto-ley 13/2012. Si continúa navegando consideramos que acepta el uso de cookies. OK | Más información
Indrets

Descobreix l'Alta Cerdanya: Matamala, impossible avorrir-se Destacats

El petit poble de Matamala, a 1.500 m, forma part de la comarca del Capcir, a la Catalunya del Nord. Més de la meitat de la vila es troba a l’esquerra del riu Aude i la part més antiga se situa al costat dret del mateix riu.

Les dues parts del poble estan unides pel Pont de Vorada, també anomenat Pont de les Nines. El barri d’Amunt, un grup de cases disperses, embolcallen l’església de Sant Pere, del segle XVII. El barri d’Avall fa niu al voltant d’un turó on hi havia hagut el castell, actualment desaparegut. També hi ha el barri de Dellà al costat dret de l’Aude i la Comella. Conangle, antic poble ara negat sota les aigües de l’embassament, també pertany a la vila de Matamala. 
 
Als entorns del poble actual hi ha l’oratori - capella de Sant Joan Baptista i Sant Bartomeu de Matamala, popularment conegut com la Campaneta. D’obligada visita si sou amants del romànic.
 
Com a visita cultural, podreu veure la Serradora, ja que una de les principals activitats econòmiques de la població havia estat l’explotació del bosc, de fet encara ho és actualment.
 
El bosc i el seu paisatge tenen un gran protagonisme a Matamala, la vista no atrapa la immensitat de pi roig, de camps i prats de farratges. L’agricultura continua essent important a la localitat, més d’una vintena d’hectàrees es dediquen a conreus de cereals i mitja dotzena a l’horta. Tampoc no hi poden faltar les vaques i ovelles que acaben de pintar un paisatge bucòlic.
 
Aquest entorn continua intacte gràcies al model de turisme sostenible que impulsen des de la vila. A partir del darrer terç del s.XX s’han incrementat molt les activitats relacionades amb el lleure i els esports a la natura, sobretot amb la neu, per la qual cosa les diverses menes d’allotjament que acullen els practicants d’aquestes activitats han proliferat.
 
Aquest poble de muntanya ha sabut mantenir l’essència, l’autenticitat i la tradició, però a l’hivern, l’indret, amb l’arribada dels esquiadors, es reconverteix en un paradís de l’esquí de fons. En les modalitats de clàssic o patinatge, raquetes de neu o trineu, us podreu submergir al gran circ de les muntanyes del Capcir.
 
Les Angles
 
A l’estiu, gràcies a la influència mediterrània del clima suau i assolellat, tot el protagonisme se l’endú el llac; envoltat de pins seculars escocesos, és un lloc ideal per relaxar-se, estirar les cames, dinar a l’ombra dels pins o practicar qualsevol de les moltes activitats que ofereix l’embassament, com passejades eqüestres o lloguer de bicicletes de muntanya per endinsar-vos pels senders senyalitzats. Al voltant del llac de Matamala trobareu un gran nombre d’establiments on us aconsellaran per passar un dia d’allò més entretingut i, si fa molta calor, sempre us podreu refrescar i nedar pel llac, activitats que satisfaran grans i petits.
 
 
Découvrez la Haute-Cerdagne: Matemale, impossible de s’ennuyer
 
Le petit village de Matamale, situé à 1500 m d’altitude, fait partie de la région du Capcir, au nord de la Catalogne. Plus de la moitié du village se trouve à la gauche de la rivière de l’Aude et la partie la plus ancienne se trouve sur le côté droit de la même rivière. 
 
Les deux parties du village sont reliées par le Pont de Vorada ou aussi appelé le Pont de Les Nines. Dans le quartier d’Amunt, un groupe de maisons dispersées entourent l’église de Sant Pere, du XVIIe siècle. Le quartier d’Avall forme un nid autour d’une colline où il y avait autrefois un château, aujourd’hui disparu. Il y a aussi le quartier de Dellà sur la droite de l’Aude et de la Comella. Conangle, une vieille ville qui est maintenant plongée sous l’eau du réservoir, appartenait également à la Vila de Matamale.
 
Autour du village actuel, se trouve une chapelle - chapelle de Sant Joan Baptista et Sant Bartomeu de Matamala, connue sous le nom populaire de la Campaneta. Si vous êtes amoureux du roman elle est une visite obligatoire.
 
En tant que visite culturelle, vous pouvez voir la Scierie, l’une des principales activités économiques qui a été l’exploitation de la forêt et l’est toujours.
 
La forêt et son paysage sont des grand protagonistes à Matemale, la vue ne réussit pas à voir toute l’immensité du pin rouge, des champs et des prés de fourrages. L’agriculture est encore importante dans la localité, plus de vingt hectares sont consacrés à la culture des céréales et une demi-douzaine au verger. Il y a aussi des vaches et des moutons qui viennent de peindre un paysage bucolique.
 
Matemale
 
Cet environnement reste intact grâce au modèle de tourisme vert promu par le village. Depuis le dernier tiers du XXe siècle, les activités liées aux loisirs et aux sports de pleine nature, en particulier à la neige, se sont multipliées et c’est pourquoi les différents types d’hébergement qui accueillent les pratiquants de ces activités se sont multipliés.
Ce village de montagne a su conserver l’essence, l’authenticité et la tradition, mais en hiver l’endroit devient, avec l’arrivée des skieurs, le paradis du ski de fond. Dans la modalité classique ou patinage, raquettes ou traîneau, vous pourrez vous plonger dans le grand cirque des montagnes du Capcir.
 
En été, grâce à l’influence méditerranéenne, au climat doux et ensoleillé, tout le protagonisme est pris par le lac ; entouré de pins séculaires écossais, que crée un endroit idéal pour se détendre, se dégourdir les jambes, manger à l’ombre des pins ou pratiquer les nombreuses activités offertes par le réservoir; randonnées équestres, location de VTT où vous entrez dans les sentiers balisés, autour du lac Matemale vous trouverez un grand nombre d’établissements qui vous conseillent de passer une journée très divertissante et s’il fait très chaud, vous pouvez toujours vous rafraîchir et nager par le lac, de sorte que les petits et les grands seront satisfaits.
 

Informació addicional

  • Text: Alba Ravetllat
  • Municipi: Les Angles

Articles destacats

Back to top