Pànxing Cerdanya

19, abril del 2024

Turisme Actiu – Cerdanya

Ruta de les fonts, del sofre i del xàfec

Cerdanya
La Ruta de les fonts, del sofre i del xàfec és una ruta molt divertida de Llívia, d’unes 2 hores de durada, amb un desnivell de recorregut d’uns 130 metres amb alguna pujada forta.

El punt de partida es pot fer des de l’aparcament de darrere de l’església de Llívia, on s’agafa un camí de terra en direcció nord. En arribar al final d’aquest carrer, i ja en l’encreuament, es pren la pista de la dreta tot seguint una indicació que mena cap a la Pedrera de Llívia. Després d’uns 15 minuts de caminada, es passa pel tossal de Rocacanals, on se segueix la pista que baixa. Davant d’una bifurcació, es deixa la pista i s’agafa la de l’esquerra, i molt poquet després s’arriba a la pedrera.

Uns 30 minuts de caminada després, i a la dreta, hi ha un caminoi amb esglaons que baixa cap a un prat; al costat del torrent està la Font del sofre, amb olor d’ous podrits però amb aigua amb gust d’ou normal que té propietats curatives.

Desfent el camí de pujada, i en una altra bifurcació, es pren la pista de l’esquerra, pedregosa i amb bastant més pendent. Passats 45 minuts, abans de creuar la séquia, a l’esquerra hi ha un camí enfilat que es divideix en dos; s’agafa el de la dreta i es passa pel Pont de Carrassut (un antic aqüeducte).

Avançant per la senda entre pins, seguint la séquia, trobarem la Font de ferro, amb un gust molt dolent però de propietats molt curatives.