Aquest estiu, Berga t’ofereix l’oportunitat de conèixer el seu ric patrimoni històric i cultural a través de dues visites guiades que et permetran endinsar-te en la història del Santuari de Queralt i del Castell de Berga. Organitzades en el marc del cicle Berga viu l’estiu, aquestes activitats són una bona excusa per descobrir els racons més emblemàtics de la comarca i entendre el seu lligam amb la tradició i la devoció local.
Una passejada per la història de Queralt
El dijous 3 de setembre, a les 19 h, l’Oficina de Turisme de Berga i el Museu Comarcal organitzen una visita guiada al Santuari de Queralt, un dels indrets més emblemàtics del Berguedà. La ruta, gratuïta, proposa un recorregut per l’entorn del santuari per conèixer la relació entre la ciutat i la devoció a la Mare de Déu de Queralt, així com els detalls històrics i arquitectònics d’aquest espai de pelegrinatge.
El punt de trobada serà a la plaça de l’església del santuari. No cal inscripció prèvia, però si tens dubtes, pots contactar amb l’Oficina de Turisme al telèfon 93 821 13 84 o a l’adreça aj022.ofturisme@ajberga.cat.
Visita al Castell de Berga i al jaciment arqueològic
Durant el mes d’agost, l’Associació Amics del Castell de Berga, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Berga i el Consell Comarcal del Berguedà, ofereix visites guiades al Castell de Berga i al seu jaciment arqueològic. Les visites tindran lloc els dies 15, 16, 22, 23, 29 i 30 d’agost, sempre a les 19 h, i tindran una durada d’1 hora i 15 minuts.
El punt de trobada és el Portal del Castell de Berga, i no cal fer reserva prèvia. L’activitat té un preu de donatiu voluntari, una opció ideal per contribuir a la conservació d’aquest espai històric. Per a més informació, pots trucar al 650 37 23 99.
Aquesta visita és una oportunitat única per descobrir les restes del castell medieval i el jaciment arqueològic, així com per gaudir de les vistes panoràmiques que ofereix aquest indret estratègic. Un recorregut que combina història, arqueologia i paisatge, perfecte per a tots els públics.





