La fira de Sant Martí és un aparador dels comerços i productors del poble i el territori. Organitzada per la Unió de Botiguers i Comerciants de Puig-reig en col·laboració amb l’Ajuntament, l’exposició reuneix des de productes d’artesania fins a indústria o vehicles. La mostra pretén posar en valor els productes agroalimentaris de proximitat, en què el Berguedà i, en especial el municipi de Puig-reig, en són bons referents.
La Festa de Sant Martí, a banda de l’exposició comercial, també té per objectiu la divulgació i difusió de les tradicions del poble. Durant tot el cap de setmana, podreu gaudir d’actes tradicionals com la trobada de gegantons i capgrossos, un element idiosincràtic del poble català, el concurs de pintura ràpida, que aplega desenes de pintors locals amb gran talent, presentacions de llibres i visites guiades.
Dos dels punts forts de la festa són dos actes tradicionals que no es poden veure ni tots els dies ni a tots els municipis de Catalunya. Convidem a tots els visitants a descobrir aquests actes com un local!
PLANTADA DE GEGANTS
Per una banda, la Plantada de Gegants i la cercavila que realitzen pel mig de la fira artesanal. Desenes de colles geganteres vingudes d’arreu de Catalunya es troben a Puig-reig per fer ballar amb músiques tradicionals els seus gegants. És un acte animat, especialment per a famílies amb criatures. Els més petits de casa podran gaudir i quedar bocabadats amb aquest espectacle únic. Les colles de gralles toquen sense parar mentre geganters i geganteres fan volar les faldilles d’unes figures úniques i representatives de cada municipi.
Programa d’activitats
Divendres 5 de novembre
- 20 h a La Sala (plaça nova), Fòrum 10 – Comunicació – Espartac Peran i Xavi Coral periodistes amb el tema “VIVÈNCIES” Obrirà l’acte l’alcalde de Puig-reig, el Sr. Josep M. Altarriba.
Diumenge 7 de novembre
- 18 h A la Sala (Plaça Nova), presentació del llibre PENSAMENTS I PARAULES “40 + 1″ ,completarem la presentació amb l’actuació de Mariona Segarra
Cada tarda del dilluns 8 al divendres 12 de novembre
- A partir de les 17:30 h a la Biblioteca Guillem del Berguedà, a la sala infantil FEM GEGANTS, “Exposició de gegants de nens i nenes del poble” i “TALLER INFANTIL” els dies 8, 9, 10 i 12 cada tarda a partir de les 17h (portar una ampolla petita d’aigua buida)
Dimecres 10 de novembre
- 20 h a La Sala Club de lectura comentarem el llibre l’Àngel Negre, amb la seva autora , la Maria Sardans
Dijous 11 i divendres 12 de novembre
- Exposició al pavelló d’esports dels gegants de Puig-reig, de l’Escola Alfred Mata, la Cuca de l’Escola Sant Martí i altres gegants
Dijous 11 novembre
- 12 h A l’ Església Parroquial missa en honor a Sant Martí
Divendres 12 novembre
- 20 h a La Sala (plaça nova), Fòrum 10 · Comunicació – Quico Salles periodista de ElMon.cat i del FAQS de TV3 autor del llibre Catalunya Zona Zero i Núria Bacardit periodista de TV3 amb el tema “La Covid19 ben de prop”
Dissabte 13 novembre
- 10 h Inici de la Fira amb exposició de productes, artesania, indústria, vehicles i entitats durant tot el dia
- 11 h A tot el recinte firal animació amb diferents entitats del poble i CQUIE
- 12h Inauguració de la Fira a càrrec d’un comerciant de la UBIC, hi participaran la banda de l’Escola Municipal de Música de Puig-reig (Himne de Puig-reig) , la Pubilla, l’Hereu, la Dama i el Fadrí
- 12:30h Sardanes a la Plaça de la Creu amb la Cobla Berga Jove
- 16 h Desfilada de moda a la Plaça de la Creu amb la col·laboració del comerç de Puig-reig
- 17:30 h A la Plaça de la Creu espectacle infantil
- 20h Al Pavelló d’esports. Proclamació de la Pubilla, l’Hereu, la Dama i el Fadrí 2020-2021 de Puig-reig
Pubilla: Xènia Ollé Jàtiva
Hereu: Miquel Roset Vegas
Dama: Paula Veas Català
Fadrí: Aleix Montaña Serra
Diumenge 14 de novembre
- 8h A la Plaça Nova 41è. Concurs de Pintura ràpida (consultar bases programa a part)
- 10h Comerç obert amb descomptes de Fira
- 10:30h Actuació pel recinte firal del grup “MOBY DIXIE”
- 11 h XL Trobada de Gegants i Cercavila pels carrers del poble amb ballada final a la Plaça Nova
- 12h-14h A la Plaça Mestre Badia, Vermut “Sant Martini” amb l’actuació del grup “Moby Dixie”
- 13h A la Plaça de la Creu, exposició de les obres del 41è. Concurs de Pintura Ràpida
- 14h A la Plaça de la Creu, entrega de premis del 41è. Concurs de Pintura Ràpida
- 19h Al pavelló d’esports espectacle teatral (programa apart)
Dissabte 20 de novembre
- 19h a La Sala (plaça Nova), Fòrum 10 · Comunicació – Oriol Durant, Secretari de Comunicació de la Generalitat i Cinto Niqui el Periodista de Ràdio 4 i professor de comunicació de la UAB i Joan Maria Morros cpa d’informatius de Rac1 i degà del Col.legi de Periodistes de Catalunya amb el tema “COVID19, DIGITALITZACIÓ I PERIODISTES”
Si t’ha agradat llegir la notícia sobre la Fira de Sant Martí de Puig-reig, també et pot interessar llegir la notícia Pedrafest i Fira Artesanal 2021.