Pànxing Cerdanya

Turisme Actiu – Cerdanya

Estany de l’Orri. Sender de Cerdanya núm. 21

Cerdanya

El Cap del Rec, a Lles de Cerdanya, és una cruïlla de camins on podem triar entre itineraris de llarg recorregut com el GR-11, d’est a oest, o el GR-107, de nord a sud; circulars com la Ruta dels Estanys Amagats, o bé destins als quals arribar durant el dia seguint els Senders de Cerdanya a pics o llacs. Per començar, proposem una excursió fàcil apta per a fer en família amb una durada d’unes dues hores entre anada i tornada.

En cotxe, per l’N-260, un cop passat Martinet en direcció́ a la Seu d’Urgell, ens desviem a la dreta per la carretera que va a Lles, a 10 km travessarem el poble i continuarem 6 km més fins al Cap del Rec. La carretera és asfaltada i disposa d’un ampli aparcament així com de restaurant i refugi amb terrassa.

Iniciem l’excursió a la dreta dels edificis de fusta seguint els senyals grocs. Al cap de 5 minuts de caminar, trobarem una bifurcació́ on anirem a la dreta i en 0,5 km arribarem al camí vell del Pradell, el creuarem cap a la dreta i travessarem el rierol al peu d’un prat en pendent. Seguirem a l’esquerra en direcció nord pel sender 21 fins a trobar la pista principal que puja a Pollineres, que creuarem per pujar en línia recta per un pendent que s’anirà fent estret. Ben aviat arribarem a l’Estany de l’Orri, mig amagat entre grans blocs de pedra d’origen glacial.

Per tornar, podem fer la volta al llac per la cara nord. Per la banda de ponent, trobarem un torrent i uns prats amb meandres. El camí comença aquí, a l’esquerra, vora el torrent i seguim fins a la pista de Pollineres, la prenem a l’esquerra fins a retrobar el camí per on hem pujat i tornem pel mateix camí.