Les Biblioteques del Maresme recomanen… el llibre “La gran fàbrica de les paraules”, d'Agnès de Lestradee William Ospina.
“Hi ha un país on la gent gairebé no parla. És el país de la gran fàbrica de les paraules”. Així comença aquest àlbum il•lustrat d’una bellesa extraordinària, tant pel text com per la il•lustració. Un àlbum que podem comprendre només amb la mirada, el joc de colors marrons i foscos, que acompanyen les màquines de paraules, les persones riques que només donen valor a allò material, i vermells i ocres quan parla dels personatges més senzills i sincers. Això sol, ja ens porta a una primera lectura des de la coberta, una il•lustració suggeridora, sensible, que commou i que ens fa partícips i ens condiciona positivament per a la comprensió de la història fins i tot sense llegir-la.
En aquest país, on les paraules s’han de comprar per poder-les dir, hi ha amagada una història d’amor entre en Dídac i l’Aura. En Dídac no té diners i no pot comprar la paraula “T’estimo”, és massa cara. Només ha pogut recollir tres paraules “pols”, “cirera” i “cadira”… L’emoció que transmet al dir-les i la mirada és el que obrirà el cor de l’Aura.
Aquesta és una història que de manera poètica ens fa entendre que l’honestedat i la sinceritat estan per sobre del valor material. La gran fàbrica de les paraules és una petita joia que no pot faltar a cap biblioteca infantil.
Text: Agnès de Lestrade
Il•lustració: Valeria Docampo
Gènere: Infantil
Editorial: Tramuntana
Any: 2016