Nascut a Alemanya i crescut a les Terres de Ponent, és un jove escultor que utilitza l’art com a mitjà per comunicar-se i manifestar pensaments. Concep la creativitat com una via intuïtiva, subtil i suggeridora entre l’artista i l’espectador-receptor.
A l’Erik Schmitz Coll l’interessa el concepte però la seva prioritat és que l’observador rebi i s’identifiqui amb l’obra. És per això que els protagonistes de les seves creacions són la figura humana i animal, la vegetació, el paisatge i la geografia.
A través de la temàtica, el contrast i el gran format pretén trencar amb la quotidianitat, les rutines contemporànies i els estigmes establerts. Busca també oferir un respir que pugui donar lloc a la reflexió i que aquest doni pas a una millor convivència.
L’exposició que es presenta al Museu del Càntir és una exclusiva, fruit del procés creatiu de l’artista en els darrers anys. L’essència és el principi, la causa i el convit a una reflexió personal, autoreflexió que ens porta a entendre la societat com un tot, la forma i la varietat dins d’aquesta. Sobretot l’exposició engloba, d’una banda, una mostra del recorregut de l’artista en els darrers anys, camí que li ha servit per arribar a la seva essència. D’altra banda, presenta noves creacions que indaguen en el concepte de l’exposició i que han estat creades especialment per a aquesta ocasió.
Llicenciat en Belles Arts per la UB el 2016 a Barcelona, es va especialitzar principalment en escultura; però durant els seus estudis a la UNAM, a Ciutat de Mèxic, també va aprendre les tècniques del gravat i l’estampació. El 2020 finalitza els seus estudis com a Tècnic superior d’Escultura aplicada a l’espectacle i en Projectes i direcció d’obres de decoració. Realitza obres per a l’espai públic i participa en nombrosos festivals d’art i exposicions col·lectives arreu de la província de Lleida, Catalunya i Espanya.
L’exposició es podrà visitar fins al 21 de febrer de 2021
Horari:
Dimarts a divendres de 10 h a 14 h i de 16 h a 20 h
Dissabtes d’11 h a 14 h i de 17 h a 20 h
Diumenges i festius d’11 h a 14 h
Si t’ha agradat llegir la notícia Erik Schmitz Coll – Essència, també et pot interessar La Nau Gaudí i la Col·lecció Bassat celebren 10 anys d’exposicions.