Les Biblioteques del Maresme recomanen… el llibre ‘Recursos inhumans', de Pierre Lemaitre.
A Recursos inhumans, el protagonista, Alain, es troba en una situació dramàtica: en atur des de fa uns anys i empobrit amb feines mal pagades, amb l’autoestima a la baixa i sense cap sortida en la seva penosa i humiliant situació.
Per això, quan li surt l’oportunitat d’aconseguir una bona feina en una gran empresa, es proposa com a objectiu prioritari aconseguir el lloc de treball, sigui com sigui.
Quan les coses no surten com s’esperava, es produeix en ell una reacció que desencadena una sèrie d’esdeveniments que donen sortida a tota la frustració i amargor acumulada durant anys.
És en aquesta trama final de la novel·la que podem sentir a un Lemaitre en estat pur, amb aquesta capacitat que té de provocar en el lector tot tipus d’emocions que el deixen sense alè i que fan encongir el cor a extrems dramàtics inimaginables.
Matèria: Novel·la policíaca
Editorial: Bromera
Any: 2017