Les Biblioteques del Maresme recomanen… els llibres “Retrum” i “Retrum II”, d'en Francesc Miralles.
En Christian, un jove de Teià, sobreviu al sentiment de culpa per la mort del seu germà bessó gràcies a la solitud que li proporcionen els llibres i el cementiri de Teià. Es allà mateix on un capvespre d’hivern coneix a un grup de joves “pàl·lids” que tenen per costum agermanar-se amb els morts als cementiris de nit.
Aquí comença una història d’intriga, amor, odi i una ruta inesperada pels cementiris del Maresme, Barcelona i Europa que portarà el nostre protagonista a conèixer la part més fosca de persones aparentment normals.
Una novel·la amb aires gòtics, una narració àgil i propera amb una estructura en capítols curts que comencen sempre amb una cita que convida a la reflexió.
Podeu seguir al protagonista i fer la ruta que ha elaborat la Biblioteca de Can Llaurador de Teià al seu web.
Gènere: Novel·la juvenil
Editorial: Estrella Polar
Any: 2010-2011