Quin és l’objectiu o l’interès per aquest nou projecte cultural i teatral?
Aquest esdeveniment forma part d’una ampliació de la nostra agenda cultural que estem portant a terme. En aquest cas específic, hem cregut convenient donar sortida al microteatre, i fer-ho al carrer. Pot ser un format molt atractiu i que encara mai s’ha fet al Maresme. El Mircoteatre permet fer un petit tast de diferents muntatges escènics i gaudir-los en una sola jornada.
Qui pot participar-hi i de quina manera?
És totalment obert a persones de dins i fora de Sant Vicenç, ja que la nostra intenció és posicionar culturalment Sant Vicenç en el mapa. Les propostes es poden presentar en grup o de forma individual, i el termini per presentar el guió finalitza el 29 de febrer.
Quins són els premis que ofereix el concurs?
Entregarem 2.500€ en premis per als participants de la següent manera: 100€ per a cadascuna de les 5 obres que el jurat seleccionarà; 200€ per representar-la al maig en El Tast del Montalt; 500€ per qui guanyi la votació popular; i 500€ més per a qui guanyi la votació realitzada pel jurat.
Després farem una cloenda per entregar els premis i un pica-pica entre tota la gent que ha participat, tant públic com artista/participant.
Tenim entès que al març, el jurat seleccionarà els cinc textos finalistes que es representaran al maig, en espais a l’aire lliure. Ja teniu definits quins espais seran els escollits?
Més o menys, però encara hi estem treballant perquè volem que siguin espais molt bonics, especials, en els que mai s’hi ha fet teatre, però pràctics, que permetin una rotació de públic còmoda i àgil. Cada escenari escollit acollirà un reduït grup de persones que aniran rotant pels 5 espais oberts del municipi. Així doncs, per un preu simbòlic d’entrada, l’espectador podrà gaudir de 5 espectacles de Microteatre d’entre 15-25 minuts de durada, votar el que li hagi agradat més, i assistir a l’acte de cloenda i d’entrega de premis. Per això les localitzacions escollides han d’estar molt ben lligades i que permetin una mobilitat entre elles molt fàcil.
Creu que aquest projecte tindrà bona acollida i que l’any vinent podrem comunicar la celebració de la segona edició?
Pots comptar amb les dues coses. Tindrà molt bona acollida i farem una segona edició claríssimament.
Us animem a participar-hi, ja sigui de públic com d’artista!