Pànxing Pirineus

Turisme Actiu – Pirineus

De La Llaguna a Eina

Pirineus

Aquesta excursió la podríem denominar, gairebé, “urbana”. Efectivament, desprès de vàries jornades per aspres cims i paratges solitaris, haurem de transitar per pistes, bàsicament, habilitades per l’esquí de fons i travessar zones poblades com Bolquèra i La Perxa. Tot i així l’etapa esdevé entretinguda i la vall de la Tet amb les boscúries de la zona de Calvet ofereix un paisatge realment espectacular.

ITINERARI:
Sortiu del petit poble de la Llagona, per la banda de ponent, seguint la carretera D-32 que, a l’hivern, és habilitada des dels afores per l’esquí de fons (senyals blaus i vermells). A l’entrada del bosc trobareu una altra D-32 que puja des de la carretera N-116 i que va al Pla de Llosent i als Angles. Continueu encara uns 500 metres i gireu a la vostra esquerra per una pista més estreta que baixa pel bosc fins trobar la carretera D-60 que, quan és oberta, puja a les Bulloses en l’indret on hi ha el càmping del Pla de Barres.

Travesseu-lo en direcció al fons de la vall per anar a buscar una passarel·la damunt  la Tet. Voregeu el seu marge dret un petit tram i tot seguit gireu a l’esquerra (S) seguint el que a l’estiu és un camí ramader. Passeu vora un estanyol, travesseu una pista i continueu en direcció sud pel mig d’una gran clariana. El camí transcorre (S) per bosc esclarissat clapejat per alguns prats i us caldrà passar una pista travessera  fins que a la cota 1.671m trobareu la carretera D-618 que va a Mont Lluís amb unes clarianes a banda i banda de la carretera.

Travesseu-la i continueu pel camí ramader que segueix sempre la direcció general sud. Els pins comencen a ser mes escassos i ben aviat trobareu una carretera de segon ordre que mena a les Artigues que limita la zona boscada per la banda inferior. Si seguiu aquesta carretera a la vostra dreta a poc menys d’un quilòmetre, trobareu el GR-10 que passa just als afores del poble de Bolquera. Si la neu és suficient podeu travessar (S) pel mig dels prats de pastura tenint en compte les tanques que hi ha pel bestiar fins trobar la carretera que baixa al coll de la Perxa travessant la via del tren Groc prop de l’estació i de les edificacions industrials. En el mateix coll (1.581m) passa la carretera N-116 que enllaça la Cerdanya amb el Conflent i el Rosselló i a la seva vora hi ha dos hotels.

A l’altre costat de la carretera surt la D-33 que amb 3’5kms us portarà a Eina. Si la neu és abundant, després de travessar una plantació d’avets, podeu seguir pels prats de la seva vora fins arribar prop del poble on cal acabar aquesta etapa.

FITXA TÈCNICA
Desnivell pujada:
207m.
Desnivell descens: 209m.
Altitud màxima: 1.729m.
Dificultat: baixa
Temps: 4 – 5 hores

ALLOTJAMENTS:
Eina. Gita d’etapa Cal Pai.