Pànxing Maresme

Turisme Actiu – Maresme

El Corredor

Maresme
Tots els pobles del Maresme Central tenen una ruta que és la pujada al Corredor, sostre natural de molts dels municipis que envolten el centre d’aquesta llarga botifarra que és la nostra comarca.

La ruta és molt planera i transcorre per una pista ampla en perfectes condicions a l’anada i ho arrodonim tornant per dintre el bosc en un paisatge més agraït. És una sortida recomanable  per a tothom i, com que comencem a caminar per la pista que passen els cotxes que van al Corredor, la podem allargar o escurçar a la nostra voluntat.

Al nostre pas hi trobarem:
Sant Andreu del Far: església petita amb campanar d’espadanya, la qual servia per donar culte als vint “focs” (o cases) d’aquelles contrades. No obstant això, dintre de la seva àrea tenia algunes masies senyorials com Can Bosc, Ca l’Arenes i Can Guinart. El nom prové d’un far que hi hagué en temps llunyans i que cremava a les nits per orientar els caminants en els llocs de camins perdedors.
Can Guinart: masia del segle XV, adossada a Sant Andreu del Far. Va ser restaurada fa uns anys per condicionar-la com a restaurant. Encara conserva el seu estil original amb totes les obertures i cantonades de pedra.  Cal ressaltar el portal amb arc rodó i dovelles grans que li dóna un caire de masia catalana senyorial. Podeu aprofitar per fer esmorzar de forquilla o dinar a la tornada.
Can Bosc del Far: antiga masia típica catalana de la saga dels comtes de Bell-lloc. Després de la Guerra Civil espanyola, la propietat quedà molt malmesa i els seus propietaris varen cedir-ne la propietat a l’església. Actualment està sent restaurada.
Àrea d’Acampada del Solei: és un dels pocs espais que queden d’acampada lliure i, si són més de 20 persones les que volen acampar-hi, s’ha de demanar permís per escrit a la Diputació.
Rucs del Corredor- Rukimon: aquest parc es caracteritza perquè hi podem veure totes les espècies de rucs que tenim a la península. A més de fer-nos les explicacions pertinents, podem gaudir d’una excursió amb aquest mitjà de transport.
Àrea d’esplai del Corredor: en aquesta zona, situada en uns antics camps de conreu o ara convertida en espai de pícnic amb taules, fonts, lavabos i serveis de bar-cafeteria, podem gaudir d’un agradable i confortable pícnic després de la nostra caminada.
El Corredor: hi ha un Santuari on el dilluns de Pasqua es fa un aplec que reuneix a molts veïns de la comarca. També hi ha un restaurant amb una gran esplanada a on poder jugar, córrer o fer-hi una migdiada. El Santuari té una torre quadrada amb campanar al segon pis que els excursionistes  reconeixen des de llocs ben allunyats.

Com anar-hi?
Per anar-hi, sortint de Mataró, agafem l’autovia C-60 en direcció a Dosrius i arribats al punt que la carretera es bifurca, anem cap a l’esquerra, per la carretera de Llinars del Vallès (B-510).

Arribats a Can Bordoi, que és el final de la pujada, agafem la pista forestal que ens porta al Corredor. Trobem un trencant i hem de seguir la carretera de l’esquerra. Més endavant, veiem un rètol que posa Can Guinard i al costat hi veiem l’església del Far; deixem el cotxe aquí i ens disposem a caminar. La ruta és molt fàcil, ja que hem de prendre la pista ampla que ja no hem de deixar fins a arribar al Corredor.

De tornada, al sortir del pla del Corredor, veiem uns graonets a mà esquerra, passem per aquest camí que discorre entre el bosc i és molt agradable. Quan s’acaba aquest camí hem de girar a la dreta i, en poc tros, sortirem a la pista ampla per la qual hem pujat, per sobre de l’àrea de pícnic, a on, si ho desitgem, ens quedem a dinar i ja fem el dia complet. Més tard, continuem per la pista ampla que hem vingut, fins a arribar a Can Guinard, on hem deixat el cotxe aparcat.

FITXA TÈCNICA
Itinerari: Circular (una part)
Durada: 2 h 20 min.
Desnivell: 120 m
Distància: 8,7 km
Època: Tardor a primavera (evitar l’estiu)