https://turismemaresme.cat/

Pànxing Maresme

13, gener del 2026

13, gener del 2026

Turisme Actiu – Maresme

Mataró. Descobrim l’obra de Gaudí km 0!

Maresme
imageedit_1_2066969916

Es tracta d’una passejada per la ciutat de Mataró per descobrir els principals atractius modernistes. I sobretot, per conèixer a fons, una de les primeres obres del jove arquitecte Antoni Gaudí: LA NAU GAUDÍ.

Molt sovint haureu sentit a parlar de Mataró, la capital del gènere de punt, la primera ciutat en tenir ferrocarril (Barcelona-Mataró), la principal ciutat industrial del Maresme… I tot això és ben cert! I és just en aquell ambient industrial i de vapors, quan un dels líders destacats del moviment cooperatiu, Salvador Pagès, va encomanar-li la construcció d’una nau industrial. I aquesta, fou una de les primeres obres de Gaudí. Abans de ser conegut, abans fins i tot de tenir el títol d’arquitecte!!! Era l’any 1883 quan un jove Antoni, ja projectava els seus arcs parabòlics en aquell racó de món: Mataró. Després saltaria a Barcelona, a Reus, a altres ciutats d’Espanya… acabant sent la figura i geni que ha esdevingut. Però… voleu conèixer els seus orígens…?

Vingueu doncs a descobrir Mataró i en especial atenció, la Nau Gaudí. Farem una passejada per el casc antic i entrarem dins la Nau. On explicarem amb detall el sistema constructiu i l’evolució de l’edifici. A més, comentarem l’exposició d’art contemporani que s0hi pot trobar actualment: la Fundació Bassat.

Us proposem un recorregut per edificis de gran valor arquitectònic com la Casa Coll i Regàs, la Casa Parera, la Basílica de Santa Maria, el mercat modernista de Puig i Cadafalch… I finalment, l’accés i visita a l’interior de la Nau Gaudí. Un itinerari molt interessant i ple d’històries i curiositats! I és que, és justament Mataró, la ciutat on va néixer un altre dels grans arquitectes de casa nostra: en Josep Puig i Cadafalch. Veurem la seva casa natal i tots edificis modernistes que hi projectà mentre va ser arquitecte municipal.

No us perdeu aquesta sortida, serà una experiència única! Començarem davant de l’estació de tren, justament la primera línia oberta a tota la Península Ibèrica l’any 1848! La història de l’industrial Miquel Biada, també serà una de les aventures que explicarem!

El diumenge 25 de gener a les 12h.

Les places són limitades!

Podeu fer la vostra reserva al telèfon 680159259 o al correu electrònic: reserves@ineditours.com

QUAN: diumenge 25 de gener

PUNT DE TROBADA:  Plaça de Miquel Biada, 5 (Mataró) davant la nau industrial del Can Cabot i Barba.

PREU: 12€

RESERVES: 662.213.680 / reserves@ineditours.com 

les altres fotos, al watsap teu;)

Gràcies!

Compartir:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Newsletter Pànxing

Subscriu-te per rebre per correu el butlletí gratuït de Pànxing.net​

El Pànxing Maresme al teu WhatsApp

Sigues el primer a tindre la revista a les teves mans.

Rep les últimes notícies

Subscriu-te
al nostre butlletí

Newsletter General

T'enviem la revista

El Pànxing Maresme al teu WhatsApp