Pànxing Maresme

El mirador del Maresme de Llavaneres, des de Can Bruguera

Maresme
mirador
Ara que encara fa calor ens anirà bé fer una sortida per llocs ombrívols i corriols petits on hi corre la fresca matutina. Recorrerem uns rocs ben curiosos catalogats pel veí de Llavaneres, Andreu Ventura Devesa, que ha editat un interessant llibre de fotografies on es cataloga tot el rocam curiós de la població.

En aquesta sortida podrem veure diferents formacions rocoses:

Roca de la Tortuga

És de una forma ben curiosa ja que té la forma d’una tortuga, donant principal èmfasi al que és el cap i el ull.

Mirador del Maresme

És una formació de diversos rocs grans i arrodonits, amb uns forats cilíndrics a la base produïts per el desgast de les congelacions hivernals. És el rocam més elevat del terme de Llavaneres i del que es gaudeix de la millor vista. A més de la bellesa del nostre mar, des de l’est podem veure des de La Torre dels Encantats de Caldes fins al Castell del Burriach, amb tota la grandesa dels plans de Mataró amb els seus cultius i el seu port. Ides de l’oest, veiem el Matagalls, l’elevació de La Mola a Sant Llorenç del Munt i en un dia clar i sense la calitja estiuenca, Montserrat.

Rocs de l’Avi

És un conglomerat de pedres molt rovellades, situat en un punt bucòlic que ens permet gaudir de vistes de Llavaneres, El Turó del Montalt i Montserrat.

Si ens hi enfilem cuidadosament, sembla que tinguem als nostres peus un mar de color verd format per la massa boscosa de pins, talment com si estiguéssim a la proa del Titànic.

Les Petoneres

El formen dos blocs granítics de grans dimensions que es recolzen l’un a l’altre per la part de dalt, deixant un pas inferior entre ambdues roques.

Com anar-hi:

Itinerari:Circular
Durada:2h 45min
Desnivell:110m
Distància:9,72 Km
Època: Tot l’any

Iniciem la nostra marxa a l’aparcament de Can Bruguera (Mataró), al costat del camp de futbol, i agafem el Camí de la Cornisa, el GR-83, en direcció Nord. Seguint aquest camí ample i força ombrívol, és el que ens portaria al Corredor.

Al cap d’uns 3,2 Km haurem arribat a la Plana del Sastre, que és un punt on trobem una masia gran i vallada, enmig del camí, i que podem vorejar seguint el camí de la dreta o l’esquerra indistintament. Continuem pel camí del Corredor, seguint les fites indicadores que trobem pel camí.

Un quilòmetre més endavant, arribem a Les Voltes d’en Tintorer, que és una cruïlla de 3 camins amples que queda a la nostra dreta. En aquest punt agafem el corriol estret que queda més a L’ESQUERRA i s’enfila força entre brucs i alzines.

Hem d’estar vigilant quan el camí ja és més planer, on a la nostra ESQUERRA  i entre els arbres, veurem una pedra gran d’uns 8 metres de llarg. Aquesta és  , EL ROC DE LA TORTUGA, que reconeixerem perquè és com una tortuga en que una part de la pedra és mes petita i té la forma del cap i es pot veure perfectament el que seria l’ull. En aquest punt portem caminats des de La Plana del Sastre uns 22 min.

Seguint el camí i uns 3 minuts més endavant, hem de vigilar a la DRETA, on s’acaba la pujada i comença la baixada, des d’on un petit corriol a MÀ DRETA i veiem uns rocs de grans dimensions amb un pas pel mig. Hem de passar per aquest forat entre el rocam i a l’altre costat ens podem enfilar a dalt de la roca, la del MIRADOR DEL MARESME, i gaudir de la vista que els nostres ulls veuen.

Seguim endavant, uns 100 metres, i trobem una estreta torrentera que seguim    A LA DRETA. És curta i ens porta a un camí ample que seguim A LA DRETA  en una pronunciada pujada. En arribar al pla, a una plaça força gran, busquem un corriol A L’ESQUERRA que en pocs metres ens portarà a ELS ROCS DE L’AVI.

Després de gaudir de la vista, tornem a la plaça gran que hem deixat i continuem baixant fins que, en poqueta estona, en un revolt del camí a la dreta amb un petit espai per aparcar, ens trobem davant de dues pedres de grans dimensions que es toquen per la part superior, fent-se com el seu nom indica un petó; estem a LES PETONERES.

Seguim el camí fins que arribem al final de les Voltes del Tintorer i seguim A L’ESQUERRA, pel camí que hem vingut, passarem per la Plana del Sastre i més endavant arribarem a Can Bruguera, punt i final de la nostra matinal.

Josep Grau

Si t’ha interessat llegir la ruta El mirador del Maresme de Llavaneres, des de Can Bruguera, també et pot interessar llegir Anem de Ruta: Ermita El Remei.