Pànxing Maresme

Turisme Actiu – Maresme

Ruta de Sant Pere de Riu a Tordera

Maresme
Ruta des de l’església romànica de Sant Pere de Riu on s’hi accedeix des del terme municipal de Pineda de Mar. Us endinsareu en el món dels boscos de la Serralada Litoral amb vistes al mar i a les muntanyes de l’entorn.

Inici – final de la ruta: Església de Sant Pere de Riu

Per arribar a l’església:
Des de la carretera N-II a l’alçada de Pineda de Mar, seguir per la Riera de Pineda en direcció a Hortsavinyà. Travessar l’autopista per sota i immediatament girar a la dreta a la cruïlla cap a Sant Pere de Riu (2,3 km des de la N-II). Església de Sant Pere de Riu a 500 metres de la darrera cruïlla.

Des de l’autopista C-32, prendre la sortida de Pineda de Mar direcció Barcelona i girar a l’esquerra en direcció muntanya a l’arribar a la cruïlla amb la Riera de Pineda. Travessar l’autopista per sota i girar a la dreta a la cruïlla cap a Sant Pere de riu (600 m des de l’autopista). Església de Sant Pere de Riu a 500 m de la darrera cruïlla.

Ruta des de l’església:
Continuar per pista forestal fins a la cruïlla de 4 Camins (3 km). Girar a l’esquerra i seguir pista – amb baixades fortes – fins a la cruïlla de la Riera de Pineda (asfaltada), i girar a l’esquerra fins tornar al punt de sortida. Tornar en direcció Pineda per prendre l’autopista (només direcció Girona) o la N-II.

Fitxa tècnica:

Temps de recorregut (només anada):
Cotxe: 30-35 / BTT: 2 hores / A peu: 4 hores
Distància en km (nomes anada):
Des de la carretera N-II a l’alçada de Pineda: 13,3km
Des de la sortida de Pineda de l’autopista C-32: 11,3km
Dificultat tècniques:
Cotxe, BTT i a peu: cap dificultat, tret de fortes pendents per accedir a l’església de Sant Pere de Riu
Equipaments que podeu trobar:
Masia rural de Can Bavi (al costat de Sant Pere de Riu)
Espai pícnic a Mas Furriol (cruïlla de la Riera de Pineda amb baixada de 4 Camins, a la dreta)
Espais d’especial interès:
Riera de Pineda: el seu traçat queda emmarcat per les muntanyes que l’envolten. Era l’antic accés a Hortsavinyà.
Parc del Montnegre Corredor
Muntanya de Montpalau amb l’antic Castell. Just a la cruïlla per pujar a Sant Pere de Riu.
Església de Sant Pere de Riu.