Pànxing Maresme

Turisme Actiu – Maresme

Tòtems de Vallgorguina

Maresme
És ben curiós, sempre havíem cregut que per veure tòtems ens havíem de desplaçar a les terres americanes on en John Wayne perseguia als indis; doncs no, en tenim una mostra d’ells als boscos de Vallgorguina.

Com anar-hi?
Comencem el nostre recorregut a Vallgorguina on, just davant de l’església parroquial, surt la carretera de Mataró, a mà esquerra si venim d’Arenys de Munt. Recorreguts uns 600 metres, i seguint els rètols de Can Clarens, a  mà dreta trobarem un pont. Pugem amb cotxe fins a un descampat ample on deixarem el cotxe aparcat i començarem a fer cames.

Pugem per la pista ampla que ens porta cap a Can Clarens. Travessem la masia pel camí que passa pel bell mig, obviem el desviament que surt a la dreta, anem pujant i flanquegem la carena del Trull. No deixem el camí ample, fins a arribar a la pista que porta al Corredor. Davant nostre tenim Can Pradell de la Serra; caminem en direcció a aquell mas i continuem fins a una placeta on hi ha un indicador per pujar al dolmen de Pedragentil.

Continuem pel mateix camí ample. A uns 350 metres, hi ha un desviament que no prenem. Seguim baixant i, 100 metres més endavant, a mà esquerra, trobem una peça de formigó (d’aquestes que posen de mitjaneres a les autovies) i, al darrere, un petit corriol, poc marcat, que baixa direcció nord-oest en fort pendent. El prenem i al cap de poc surt un camí a la dreta planejant, que hem d’agafar. En aquest camí, a mesura que avancem, descobrirem 3 tòtems. Després del tercer tòtem, hem de tornar enrere i, en arribar a on hem començat aquest tros pla, continuar baixant fins a trobar, al cap de molt poc també a mà dreta, un segon nivell pla ondescobrirem tres noves escultures totèmiques.Després de l’última, la sisena que hem vist, continuem fent camí i sortim a bosc obert. Anem baixant i veiem al davant nostre una cadena i una pista asfaltada; com és una propietat privada, seguim per l’esquerra pel camí ample que ens mena pel sotabosc.

Arribats al pla, prenem el camí a la dreta que hi ha al darrere de la tanca de fusta; uns camps de futbol queden entre nosaltres i el riu. En arribar a la pista asfaltada, la travessem i seguim recte fins a arribar al Pont d’en Pradell. El camí va entre uns plataners fins a trobar un camí ample. Anem seguint aquest camí planer i passem pel costat de la Rectoria Vella. Ja no deixem aquest camí que va pel costat de la riera de Vallgorguina, sense arribar a travessar-la.

Arribats al nucli urbà de Vallgorguina, en uns plafons que indiquen la ruta, fem una ziga-zaga dreta-esquerra i continuem el camí, tenint la Riera de Vallgorguina i les cases a la nostra esquerra. Continuem fins a trobar la pista que hem pujat amb cotxe, la prenem i, seguint per aquesta, en poca estona arribarem al descampat a on ens espera el nostre vehicle que ens ha de tornar a casa.