Pànxing Maresme

Turisme Actiu – Maresme

Vall de Golinons

Maresme
Aquest mes ens desplaçarem a una vall interior, accident geogràfic poc freqüent al nostre Maresme, ja que amb la carena litoral tenim més turons i puigs. La sortida que proposem encercla tota la vall de Golinons, passant per dos turons per poder gaudir d’una vista un xic aèria.

Can Giralt és la primera explotació de maduixots que trobarem i on podem comprar les varietats Albion, d’excepcional qualitat, tant per mida com per sabor i fermesa. També tenen la Charlotte, més delicada però amb l’aroma amb tocs de fusta i un sabor més intens.

Turó de la Guilla (o de Gonions), amb una alçada de 261 m, ens ofereix unes boniques vistes de Calella i Pineda amb el mar de fons i, a baix, els cotxes passant per l’autopista, petits i silenciosos com si d’una pista d’Scalextric es tractés.

Turó de l’Home Mort, que amb els seus 224 m, i per la vesant oest, ofereix unes vistes de Sant Cebrià amb el seu campanar talment com un poble de pessebre.

Can Golinons, un mas convertit en casa rural, on els petits poden entrar en contacte amb els conills i les gallines.

Passem per una finca plena de palmeres que contrasta amb el verd dels camps de la vall i de tota la vegetació de la zona, ja que els arbres que hem trobat en tot el recorregut són alzina, alzina surera i pi. Ja de tornada, ens creuem amb alguns masos dedicats o bé a la ramaderia, o bé a l’agricultura.

RUTA

Entrem a Sant Pol per l’N-II i, en un revolt molt tancat, sortim pel lateral, passant per sota l’ N-II, i arribem a la plaça Anselm Clavé, on deixem el cotxe. Agafem el carrer Herois de la Fragata Numància; mentre pugem, podem contemplar la convivència de masies tradicionals. Darrere nostre veiem la població, amb la capella de Sant Pau; l’ermita formava part d’un monestir fundat durant el s. X que ara només conserva l’absis.

Al cap de 500 m, travessem la C-32 per sobre; en acabar l’asfalt ens queda Can Calella a l’esquerra i, si teniu sort, podreu veure uns quants exemplars de l’ase català pasturant. La ruta està marcada amb blanc/blau (no gaire ben definit) i amb color groc quan passem per trossos del PR-C 146. Seguim els rètols vers el club hípic Sant Pol i baixem per la pista cap a la vall de Golinons. Creuem el torrent del Morer, que normalment baixa molt poc. Deixem l’hípica a la dreta i, a l’esquerra, contemplem Can Mascaró, amb la seva peculiar torre, i més endavant trobem els hivernacles de maduixot de Can Giralt. Hem de prendre el camí que surt a la dreta poc abans d’aquests hivernacles; és el camí dels Francesos, força empinat. En arribar al final d’aquest camí, prenem el de l’esquerra, en direcció “Serra de les Guilles”.

Seguim per aquest rial fins al Puig de Golinons, on farem una parada per a contemplar la costa.

Continuem ruta i 1 km després trobem una cruïlla: hem de seguir rectes. Un rètol diu: “Sant Pol de Mar per la Vall de Golinons”. Seguim-lo. En arribar a un revolt, a mà esquerra, molt tancat, agafem un camí cap a la dreta que va al Turó de l’Home Mort i deixem el rial per on veníem. Veurem una pujada molt curta i empinada que ens duu al cim del Turó de l’Home Mort. Pugem a dalt per veure el paisatge i el poble de Sant Cebrià de Vallalta; però fixem-nos que just abans de començar la pujada a mà esquerra hi ha una cadena. Hem de retornar per aquí.

Aquesta ruta és descendent i ens mena pel camí dels Enamorats a Can Golinons.

Travessem pel patí de la masia i sortim a un rial ample; girem a la dreta i, seguint aquest rial, arribarem al cotxe; punt final de la sortida.

COM ANAR-HI?

Itinerari: Circular
Dificultat: Fàcil
Temps: 3 h
Avituallaments: No hi ha fonts.