Les Torrades de Santa Teresa són unes postres molt fàcils de fer, econòmiques i típiques d’aquestes dates, per la qual cosa no poden faltar en la nostra taula durant la setmana santa. La elaboració de les Torrades de Santa Teresa és molt personal i en cada llar se’ls dóna un toc diferent, segons els costums del lloc. No obstant això, us ensenyem a preparar les clàssiques, les de tota la vida:
Ingredients
- 450 ml de llet
- La pell d’una llimona
- Branqueta de Canyella
- Canyella mòlta
- Oli d’oliva verge, millor si és suau (opcional amb gira-sol)
- 1 tassa de sucre
- 3 cullerades de sucre
- 2 ous
- Barra de pa dur (ha de ser així, perquè si no en remullar-ho en la llet quedarien massa fràgils i es trencarien amb facilitat)
Preparació
- En un cassó posem la llet, li afegim tres cullerades petites de cafè, la branca de canyella i la pell de la llimona (assegurant-nos que no queda res de la part blanca, perquè amargaria) i portem a ebullició.
- Passats uns 5 minuts, ho retirem i deixem que es refredi.
- Mentrestant, posem l’oli a foc mig alt.
- Tallem les llesques de pa i les banyem en la llet.
- Batem els dos ous i passem per ells les torrades. Amb ajuda d’unes pinces de cuina, les introduïm en la paella i les fregim uns dos minuts per cada costat fins que estiguin completament daurades. Quan ho estiguin, les traiem i escorrem bé l’oli.
- Barregem el sucre de la tassa i la canyella mòlta i arrebossem amb elles les Torrades de Santa Teresa.
- I ja estaran llestes per a menjar.
Les de vi són similars, però en comptes de regar-se amb llet s’utilitza vi dolç.
Una altra opció per a decorar-les és fondre en el microones mel i l’aboquem per sobre de les torrades abans de menjar.
Font: Eva Remolina / AMIC
Si t’ha agradat llegir la recepta Torrades de Santa Teresa, també et pot interessar llegir Les Mones de Pasqua.