La Setmana Bio d’enguany, tindrà lloc del 16 al 24 d’octubre, amb l’objectiu comú de promocionar i donar a conèixer la producció i alimentació ecològiques entre la població.
Totes les persones i entitats interessades en la producció i l’alimentació ecològica poden organitzar activitats per nodrir el programa de la Setmana Bio i donar-se a conèixer entre la població, sempre dins de l’objectiu global d’informar i difondre la producció i alimentació ecològica.
L’objectiu és que les persones productores i elaboradores de productes ecològics, entitats i organitzacions interessades, administracions locals, escoles i centres docents, biblioteques, centres cívics, restaurants, minoristes, grans superfícies, etc., puguin organitzar aquella activitat que millor s’adeqüi a les seves necessitats, sempre dins dels objectius generals de la Setmana Bio.
La Setmana Bio disposa d’una plataforma web, setmanabio.cat, que permet la gestió i difusió del projecte i millorar l’experiència, tant dels organitzadors com dels participants en les activitats del programa.
Dins d’aquesta web trobareu l’apartat amb recursos online, que ofereix recursos d’interès relacionats amb la divulgació de la producció ecològica i el consum d’aliments ecològics.
I com ja sabeu, per reconèixer aliments ecològics només cal recordar que aquests s’identifiquen mitjançant els termes “ecològic”, “eco”, “biològic”, “bio” i “orgànic”, reservats en exclusiva als aliments obtinguts aplicant aquest sistema de producció.
Programa Setmana Bio 2021
Enguany, entre les diverses activitats, hi ha prevista la Jornada PATT en línia sobre Agricultura regenerativa en el maneig dels animals de pastura, el dia 19 d’octubre.
També es comptarà amb la col·laboració de productors i elaboradors ecològics a les escoles, ja sigui rebent grups escolars o realitzant activitats diverses, com ara tallers, xerrades, etc.; o bé oferint tastets, visites, tallers a la ciutadania que hi estigui interessada.
I com a novetat destacable, el Parc Natural del Cadí-Moixeró organitzarà activitats de divulgació a Josa de Cadí sobre l’activitat ramadera i el paisatge, a Bellver de Cerdanya sobre els fruits del bosc i l’agricultura ecològica i a Bagà una Jornada sobre la producció de fruita ecològica per autoconsum a muntanya.
Per disposar de més informació de tota la programació, podeu consultar el web setmanabio.cat
Si t’ha agradat llegir Setmana Bio per l’alimentació ecològica, també et pot interessar llegir l’econsell Què podem fer per lluitar contra el malbaratament alimentari?