L'estiu ja es comença a olorar: primeres samarretes curtes, algun valent amb sandàlies, un sol que comença a picar, criatures avorrides a l'escola amb ganes de jugar al carrer i banyar-se a la piscina… i això vol dir que cal començar a pensar en què faran les nostres filles i fills mentre a nosaltres encara ens toca treballar!
Pels infants és un gran moment: comencen les vacances! Ja no hi haurà més cole, ni rutina, ni deures… per fi podran fer el que voldran! Fer coses que no poden fer durant l'any, com mirar la televisió o jugar a la play estan bé però… dos dies d'empatx i estupefacció non-stop són suficients per deixar-los sense ganes! Sortir, córrer, estar a l'aire lliure, viure aventures i relacions intenses, provar nous esports, noves activitats que els facin vibrar, sorprendre's a si mateixos del que són capaços de fer els fa descansar, créixer, guanyar autoestima, capacitat de diàleg i ser més autònoms tot interaccionant.
És el moment per trobar noves motivacions i amistats: Teatre? Dansa? Robòtica? Muntanya? Que difícil és la tria si una es posa a mirar bé: campus d'esports, d'idiomes,casals, campaments, estades, avis, amics, piscina, vela… la llista és infinita i ens ho juguem tot a una!
Aquí teniu algunes recomanacions per triar l'activitat que més s’adeqüi als vostres fills:
• Trieu una activitat d'una temàtica especial i concreta que interessi, o li pugui interessar, l'estiu és per desenvolupar-se i créixer, no per fer el mateix que fa a l'escola!
• Que la natura (muntanya, platja…) i nous espais hi siguin presents, és important fugir de la rutina del curs perquè no s'avorreixin!
• Fixeu-vos en els valors afegits a les activitats, cada vegada hi ha propostes més interessants i innovadores!
• Que hi vagi amb dos o tres amics sempre ajuda a trencar el gel els primers dies i a estar-hi més a gust fins que no conegui més infants.
• Que sigui a prop, així si fa nous amics podrà trobar-s'hi fora de l'activitat amb més facilitat!
• Trieu l'activitat amb els vostres fills, això els farà sentir partícips de la tria i hi anirà amb moltes ganes!
Parleu amb amics, família, veïns, escoles de música, poliesportius, caus o esplais… d'opcions n'hi ha per tots els gustos, horaris i butxaques!
ALGUNES OPCIONS:
- L'ESBERLA, COOPERATIVA DE LLEURE (VILASSAR DE MAR): campaments i casals per infants. Càpsules i viatges per adolescents.
Contacte: www.esberla.cat / Tel. 93 759 34 02
- KIDS&US (VILASSAR DE MAR O PREMIÀ DE MAR): Informa't dels nostres casals d'estiu! Anglès i alemany a partir d'un any.
Contacte: Vilassar de mar (93 759 05 87) i Premià de Mar (93 751 11 76)
- MALAMAR WAKEPARK (MONTGAT): Casal d'estiu. Juliol i agost. A partir de 7 anys.
Contacte: info@malamarwakepark.com o al telèfon 685 308 670
Adreça: Cala Taps, Montgat (davant de l'estació de RENFE).
- CLUB NÀUTIC CABRERA DE MAR: casal d'estiu de vela.
Dates: del 25 de juny al 12 de setembre.
Contacte: www.cncabrerademar.com / Tel. 93 759 12 46
- CAN RIBALS (LA CERDANYA): colònies de multiaventura i anglès.
Dates: Del 20 de juliol al 2 d'agost
Edat: de 6 a 12 anys.
Contacte: info@canribals.com / Tel. 605 068 717 / www.canribals.cat
- TIC TAC TOE (PREMIÀ DE MAR): casal d'estiu. Juny, juliol, agost i setembre.
Contacte: Tel. 93 171 30 80.
- THE ENGLISH CORNER (VILASSAR DE MAR): cursos intensius d'anglès i/o casals d'anglès i alemany (de 5 a 10 anys).
Dates: del 30 de juny al 25 de juliol
Contacte: www.theenglishcorner.es / Tel. 93 754 21 84.
- CAMPUS ESPORTIU AL CLUB DE TENNIS LA CISA (VILASSAR DE DALT): tennis, pàdel, fronton, futbol, basquet, piscina, campionats, jocs esportius.
Contacte: montytour@gmail.com / Tel. 629 82 24 44
- ÀREA D'ESTUDI (PREMIÀ DE MAR): cursos intensius juliol, agost i setembre.
Dates: de l'1 al 31 de juliol / del 25 d'agost al 5 de setembre
Contacte: www.areadestudi.com / Tel. 93 751 49 80
- LARCHMONT (CABRILS): Summer activities.
Contacte: www.larchmont.es / Tel. 750 87 72