Pànxing Digital

18, març del 2024

Turisme Actiu –

La Creu de Canet

Aquesta sortida, fàcil per fer amb tota la família, ens portarà fins al Mirador de la Costa del Maresme, des d’on gaudirem d’una vista espectacular sobre Sant Pol, tot el poble de Canet, als nostres peus i part d’Arenys de Mar, continuant per la costa fins a veure Montjuic.

La Creu de Canet o de Pedracastell, agafa el seu nom del turó de Pedracastell ja que és en aquest indret on està aixecada. Havien existit creus anteriors que van acabar caient, l’actual es va construir gràcies a una recaptació popular i és d’inspiració gaudiniana. Com a mínim una vegada a la vida, tots els maresmencs hauríem de pujar-hi, per contemplar una part del fabulós paisatge en el qual tenim la sort de viure.

Pujant també trobem amb el Castell de Santa Florentina, documentat  des de l’any 1024; el primer propietari fou un cavaller de Pere el Cerimoniós. A principis del segle XX, fou reformat per Lluís Domènech i Montaner, que va combinar amb gran encert el Modernisme amb el passat medieval del castell.

Com anar-hi:
Sortim del Santuari de la Misericòrdia de Canet i, agafant el carrer de l’esquerra, passem per una petita caseta, flanquejada amb una arcada que és l’entrada d’una mina d’aigua construïda el 1730.

A continuació passem per al davant de l’entrada del Camp de Futbol amb les marques del GR-5 i seguim fins a la primera cruïlla a la dreta, el Rial de Can Goday; seguim el rial i travessem l’autopista per sota.

Passem l’entrada del Castell de Santa Florentina i seguim el mur de pedra seca que envolta el castell i que tenim a la nostra esquerra. En acabar-se el mur, girem a l’esquerra, per un petit corriol ple de canyes, al començament del corriol hi ha una cadena que sempre està a terra.

Pugem pel corriol, estret al principi i que després s’obre a una pineda amb pins grossos que anirem seguint, fins a arribar al cim, trobem un rial que hem de seguir cap a la dreta.

El camí és ample i costerut, trobem un dipòsit d’aigua a la dreta que ens indica que estem en el bon camí.

Seguim per aquest camí fins a arribar a una cruïlla i seguim pel camí del mig que fa pujada recta, el seguim fins que es creua amb el de la falda del turó, que també és ample, i girem a la dreta, ja que estem tocant pràcticament a la Creu; trobarem una esplanada gran i desembarassada, en aquest punt ens hem de dirigir uns metres cap a l’est i ja hem arribat al nostre destí.

Per baixar, ens dirigim a l’esplanada gran i continuem direcció Sant Pol, uns cinquanta metres i trobem un camí que tot serpentejant, ens farà baixar per la cara Est del Turó, fins a portar-nos al Rial de Can Goday per on hem començat la sortida.

Que gaudiu d’un bon temps i la satisfacció està assegurada.