Pànxing Digital

16, abril del 2024

Turisme Actiu –

La llibertat de l’autocaravana

Abans de viatjar en autocaravana per primera vegada els prejudicis poden ser molts. Però només cal arribar a la primera parada per esvair qualsevol mena de dubte sobre aquest estil de viatge. Dues parelles ens vam aventurar a fer-ho plegats per primera vegada pel pont de Tots Sants. Cap dels quatre havíem viatjat mai abans així i la veritat és que l’experiència ha estat molt i molt gratificant.

Si hagués de definir amb una sola paraula què ha estat aquest viatge amb autocaravana, seria llibertat. I és que crida l’atenció al caravanista novell la facilitat per desplaçar-se d’un lloc a un altre, la capacitat d’improvisació que et permet aquest tipus de vehicle. Anar amb la casa al damunt et dona això, llibertat, sobretot, per fer el que vulguis, quan vulguis i on vulguis.

Un dels elements que ha posat a examen el viatge amb autocaravana ha estat la convivència. En aquest viatge érem quatre adults -dues parelles– que hem hagut de conviure les 24 hores del dia en un espai relativament petit. Moltes hores junts i on tot està molt i molt enganxat. Sense dubte no seria possible amb algú amb qui no t’hi avinguis molt i molt, però en aquest cas la nostra experiència també ha estat un 10. Una bona convivència i organització interna de l’equip és clau per a l’èxit del viatge. Per exemple, un dels acords que vam adoptar va ser utilitzar només el lavabo de l’autocaravana per orinar i evitar així olors desagradables que alteressin la convivència.

A la descoberta de format hi ha acompanyat també el paratge que hem decidit visitar. El Parc Natural del Ports és, per si sol, una experiència única del que significa la vida de muntanya. El massís, a cavall de Catalunya, Aragó i el País Valencià, és un refugi de fauna i flora espectacular i paradisíac. Si veure’l i visitar-lo ja et deixa bocabadat, poder-lo viure i sentir-lo des de dins amb la llibertat de l’autocaravana converteix l’experiència en quelcom únic. A més, ajuda que aquesta zona està molt ben adaptada per al turisme en autocaravana, el que permet fer nit en pràcticament qualsevol punt de la ruta.

Vam marxar per Tots Sants, el 31 d’octubre a la nit, i vam tornar el dia 3 al migdia. La primera nit vam fer parada a Tortosa i les altres dues vam establir el camp base a Valderobles, des d’on organitzàvem les expedicions. Les caminades i excursions pel Monte Caro o la Vall del Parrizal són indrets espectaculars que no et pots deixar perdre si visites la zona. Hi dedicàvem els matins, i les tardes les reservàvem per visitar els poblets de la zona, tots ells amb algun encant particular.

Sense dubte que ens hem quedat amb ganes de més, de més Ports i de més rutes i experiències en autocaravana. Repetirem i per a la propera ho provarem de fer amb els fills. Serà un altre repte!