El mes d’agost acull el gruix d’una nova edició del programa Cerdanya Senderisme de Salut, amb una oferta especialitzada, cada cop més, en el Nordic Walking -o marxa nòrdica-, sense deixar de banda una programació bàsica de senderisme, patrocinada per l’Ajuntament de Puigcerdà.
Les activitats, organitzades per Guies del Pirineu en col·laboració amb Nordic Walking Pirineus, compten amb el patrocini dels ajuntaments de Puigcerdà, d’Alp i de Llívia, i amb el suport de la Diputació de Girona i La Molina-FGC, i els establiments turístics adherits al programa.
El ventall de possibilitats és ampli i divers:
Sortides de senderisme.
Activitat de matí, d’entre tres i quatre hores de durada. Es desenvolupen en espais naturals, com el Parc Natural del Cadí-Moixeró -Baixa Cerdanya-, i el Parc Natural dels Pirineus Catalans -Alta Cerdanya-. Es fan cada dimarts i inclouen una caminada de marxa nòrdica nocturna en nit de lluna plena i una pujada a la Tosa en telecabina per practicar Nordic Walking d’altitud.
Bateigs de Nordic Walking.
Activitat de tarda, en sessions d’una hora de durada, on tenir una primera presa de contacte amb els bastons. Aquests tenen lloc al parc Schierbeck de Puigcerdà.
Sessions de Nordic Walking.
Activitat de tarda, de tres hores de durada, que serviran per a iniciar-se en la marxa nòrdica. Es desenvolupen a La Molina, Llívia i Cap de Rec.
Sortides de Nordic Walking.
Activitat matinal, d’entre tres i quatre hores de durada. Es desenvolupen a La Molina i a Llívia.
Cursos de Nordic Walking.
Activitat de dues tardes, amb un total de sis hores de durada. Es desenvolupen a Puigcerdà, Alp i Llívia.
La marxa nòrdica millora la nostra salut postural, ens ajuda a conèixer el nostre cos, i permet millorar el nostre metabolisme!
PROGRAMA
Dimarts 1 d’agost
Matí. Senderisme: La màgia dels boscos del Moixeró
Dimarts 8 d’agost
Nit. Marxa nòrdica sota la lluna plena al Camí de Sant Jaume
Dimarts 8 i dimecres 9 d’agost
2 Tardes. Curs de Nordic Walking a Alp
Dijous 10 d’agost
Tarda. Sessió de Nordic Walking a Cap de Rec
Divendres 11 d’agost
Matí. Sortida de Nordic Walking a les fonts de Llívia
Tarda. Bateigs Nordic Walking al parc Shierbeck
Dissabte 12 d’agost
Matí. Senderisme: Panoràmica, la Tosa en telecabina
Tarda. Sessió de Nordic Walking a La Molina
Diumenge 13 d’agost
Matí. Sortida de Nordic Walking al Puig del Ginebró. La Molina
Tarda. Bateigs Nordic Walking al parc Shierbeck
Dilluns 14 i dimarts 15 d’agost
2 Tardes. Curs de Nordic Walking a Puigcerdà
Dimarts 15 d’agost
Matí. Senderisme: La Vall de Llo
Es faciliten bastons de marxa nòrdica per a qui no en disposi. Les places són limitades i cal inscripció prèvia.