El Museu de Llívia organitza, aquests dies de Setmana Santa, una nova edició del Cicle Iulia Libica d’Història i Arqueologia. En aquesta ocasió, el cicle està centrat en l’arqueologia i el paisatge i proposa un programa dens d’activitats que es duran a terme els dies 29 i 30 de març.
Així, la cinquena edició del cicle comença divendres, amb la proposta de dues visites guiades. La primera, a les 10.00 hores, “L’entorn patrimonial del Museu —Museu i farmàcia, església i fòrum romà—“, mentre que la segona està programada a les 15.30 hores: “Vins amb història. Farmàcia i enologia i el Celler llivins”, amb degustació de vins al final. Per participar en les visites, cal haver-se inscrit, prèviament.
A les 18.00 hores, a la sala d’actes del museu, s’organitza un taller d’arqueologia romana. Cal inscriure’s, prèviament.
El cicle continua dissabte. Comença a les 10.00 hores, amb la visita guiada de “Les 5 icones de Llívia –museu i farmàcia, fòrum, església, castell, enclavament i paisatge històric de la Cerdanya–“. Les activitats tenen continuïtat a la tarda, a les 18.00 hores, amb el joc de pistes “Les mil històries del museu” (gratuït, inclòs dins del preu de la visita al museu). I, a les 19.00 hores, el plat fort del cicle arriba amb la conferència “La Iulia Libica romana i la influència en el paisatge de muntanya”, a càrrec de Josep Maria Palet Martínez, director de l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC) i Arnau Carbonell Puigventós (doctorant).
“L’arqueologia del paisatge és la disciplina que s’ocupa de la interpretació i el coneixement dels espais culturitzats i del registre arqueològic que els caracteritza. Des d’aquesta perspectiva, els paisatges constitueixen expressions culturals, territoris culturitzats, viscuts i conceptualitzats, producte de les activitats humanes al llarg del temps i, per tant, són l’expressió de les societats i dels processos històrics que els han configurat”, segons explica l’ICAC en el web institucional.
Enllaç d’interès:
Si t’ha agradat llegir; GRC-Puigcerdà Music Festival, també t’agradarà llegir: https://www.panxing.net/cultura/grc-puigcerda-music-festival/