Pànxing Cerdanya

27, febrer del 2026

27, febrer del 2026

Turisme Actiu – Cerdanya

Puig de la Feixa  2175 m

Cerdanya
IMG_20260201_144050

Quan l’hivern és generós i ens regala nevades abundants, és el moment d’aprofitar per obrir traça per paratges insòlits en què habitualment no es pot practicar l’esquí de muntanya. L’excursió d’avui transcorre justament per la part més Solana de la Cerdanya, però, tot i ser fàcil i amb un desnivell moderat, és molt recomanable per la bellesa i singularitat del paisatge.

ACCÉS

Des de Puigcerdà aneu a Guils de Cerdanya per la carretera GIV-4035. Continueu per la pista asfaltada de la Feixa que puja al Pla de Fontanera, base de l’estació d’esquí nòrdic. Des de Puigcerdà 14 km.

1900 m. PLA DE FONTANERA.  Des del darrere dels edificis de l’Estació d’esquí nòrdic seguiu al sud uns 350 metres per la pista rural que baixa a la Solana. També podeu seguir la pista d’esquí anomenada Llarga (+ 11 m)

1911 m. SENDER GR-11.  Gireu a la vostra dreta (O) per continuar seguint la pista d’esquí nòrdic que coincideix amb el recorregut del GR-11 i avança pel costat del camí de la Feixa, habilitat per raquetes de neu El terreny és planer i amb bones vistes sobre la plana (+ 60 m).

1971 m.  ROQUES FERES. Característic conjunt de roques a la capçalera del cercle on s’originen els torrents de les Valls i de les Ferreres.  Deixeu-les una mica per sota a la vostra esquerra i continueu en direcció oest-nord-oest per terreny suau i obert (+ 159 m).

2130 m. BOSQUET A L’EXTREM DE LA BAGA DE FONTFREDA. Travesseu-lo i després d’un altre tram sense vegetació arribareu a l’indret més elevat del Pla de la Feixa (+ 45 m).

2175 m.  PUIG DE LA FEIXA. Podeu arribar-vos fins al Refugi, sortint del bosc i travessant l’extensa esplanada en direcció nord-oest. Bones vistes del bonic cercle sud del Puigpedrós. En cas contrari podeu iniciar el descens desfent un tram d’uns 150 metres del camí de l’anada. Quan deixeu la zona boscada encareu la traça al sud-est per baixar els amples pendents sobreposats als fondals de la vostra esquerra deixant a la dreta les Roques de Llogar (-  250 m).

1925 m.  SOLÀ DE CABANELLA. Aproximadament en aquesta cota orienteu la traça al sud per apartar-vos del llom de la carena i baixar directament al Refugi de Cabanella (- 112 m).

1813 m.  REFUGI DE CABANELLA. Vora un marcat giravolt de la pista que puja de Ger. Seguiu-la en direcció nord, passeu vora una font amb abeurador i avanceu per terreny obert (+ 37 m).

1850 m BOSC DEL SOLÀ DE CABANELLA. Quan el relleu de la muntanya s’encara al nord travessareu una petita zona boscada. Tot just en deixar els darrers pins la pista pren direcció est, travessa el solc de l’incipient torrent de les Ferreres i continua pujant lleugerament entre pins esclarissats (+ 40 m).

1890 m. GIRAVOLT. En vista de les Roques Feres, el trajecte de la pista traça un giravolt i tot seguit segueix en direcció nord per arribar al Pla de Fontanera (+10 m).

Vistes del Puigpedrós des del pla de la Feixa

Amples pales a l’esquerra de les roques de llogar

FITXA TÈCNICA

Desnivell​​362 m.

Altitud màxima          2175 m.

Dificultat​​* Fàcil

Temps​​​3-4  hores

Ricard Molina i Ramon Orriols

PEU DE FOTOS

144050 Vistes del Puigpedrós des del pla de la Feixa

151048 Amples pales a l’esquerra de les roques de llogar

​​​​​

Compartir:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Newsletter Pànxing

Subscriu-te per rebre per correu el butlletí gratuït de Pànxing.net​

El Pànxing Maresme al teu WhatsApp

Sigues el primer a tindre la revista a les teves mans.

Municipis Cerdanya

[pagelist post_type="cerdanya" depth="1" exclude="1547,1550,1552,1554,1556,1558,1560" sort_column="post_name"]
Rep les últimes notícies

Subscriu-te
al nostre butlletí

Newsletter General

T'enviem la revista

El Pànxing Maresme al teu WhatsApp