Pànxing Cerdanya

El “nou” recorregut de la Catalunya Bike Race by Oakley es consolida

Cerdanya
salida Nissan Super Stage
La cinquena edició de la Catalunya Bike Race by Oakley torna amb uns recorreguts "Made in Hermida". Després de la renovació integral de l'any passat i la bona acollida que van tenir, mantenim l'essència i afegim grans novetats.

Finals de setembre és sempre la data escollida per celebrar una de les proves de la Mountain Bike per etapes més esperada del calendari, no només perquè sigui la que dissenya José Antonio Hermida, sinó també perquè la Cerdanya ofereix unes increïbles rutes per seguir descobrint-la. Així doncs, des del divendres 30 de setembre fins al diumenge 2 d’octubre, se celebrarà la cinquena edició de la Catalunya Bike Race by Oakley amb uns recorreguts que sumaran 157 quilòmetres i més de 4.000 metres de desnivell acumulat.

L’etapa 1 que serà la més curta, començarà el divendres a les 14h30 des del Poliesportiu Municipal de Puigcerdà i serà de 43km i 1.261m+. Un cop prenem la sortida a Puigcerdà, ens dirigim cap a Guils Fontanera. Es tracta d’uns primers 10km amb poc desnivell per accedir al Camí de l’Aigua a Bolvir, per on vam passar en l’edició de 2019. A partir d’aquí accedirem a la Pleta de Saga, per arribar a Ger. Aquí començarà el desnivell de veritat. A partir del quilòmetre 20 trobareu una ascensió llarga i constant, de 8 quilòmetres i amb un 8% de desnivell. La primera part serà un corriol estret per passar per una pista més ampla i còmode, però amb el mateix desnivell.

El final d’aquesta pujada tindrà recompensa, ja que a l’Estació d’Esquí Nòrdic de Guils Fontanera trobarem un avituallament. No serà l’única recompensa del dia ja que les vistes en aquest punt són espectaculars. Estareu davant d’una panoràmica de la Cerdanya a 1.914 metres d’altitud.

A partir d’aquí arribarà el descens per Sanchísflow, un corriol estrenat en l’edició de 2018 i que treurà el millor de cadascú. Haureu de deixar córrer la bicicleta i tirar de flow. Al quilòmetre 32, aquest corriol es convertirà en una pista que ens portarà fins a França, on per un altre caminet tècnic, amb pedra i arrels, us deixarà a la part baixa de la Cerdanya, a Latour de Carol.

La feina està pràcticament feta, ja que els pròxims 7 quilòmetres seran molt rodadors, en paral·lel a la via del tren, per tornar cap a Puigcerdà. Hi haurà una última sorpresa, això sí, la famosa pujada de l’Hospital de Puigcerdà per arribar a meta al Poliesportiu Municipal.

recorregut

La Super Stage i la que serà la segona etapa d’aquesta cinquena edició, recorrerà 56 quilòmetres amb 1.535 metres de desnivell acumulat, i la seva sortida serà el dissabte 1 d’octubre a les 10h. De nou des del Poliesportiu de Puigcerdà, la Super Stage serà l’etapa, en paraules de José Antonio Hermida, més exigent. Que no us enganyi el quilometratge, ja que l’altura serà un factor clau. Sortirem en direcció a l’Estació d’Esquí Nòrdic de Guils Fontanera, per la mateixa zona de descens de l’etapa anterior, però per una altra pista.

Saneja serà la primera parada per anar de nou cap a Latour de Carol per una pista trencada de pujada. A escassos dos quilòmetres de coronar, arribarà una de les altres novetats d’aquesta edició. Després d’un gir cap a la dreta, anirem a buscat el Refugi de Les Cases, una antiga construcció de pastros de la Cerdanya. Encara no haurem arribat al quilòmetre 20, així que tocarà mantenir forces.

A partir d’aquí, rodarem per les pistes d’esquí de fons, però s’haurà de pedalejar ja que el terreny és gespa i és més tou. En aquest punt trobarem el primer avituallament del dia.

A continuació, una baixada ràpida de 3 km per un singletrack per passar pel Torrent de la Cabanella i trobar el Refugi de la Cabanella. Aquest corriol es convertirà en una pista ampla, però de pedra que farà gaudir als més ràpids, però també als amants dels paisatges. A l’esquerra, veureu unes vistes increïbles de la Cerdanya. Després de 4 quilòmetres de pists, us esperarà el Torrent de Bauç, per iniciar un corriol estrenat la passada edició que molts recordareu, per arribar a Meranges.

Un cop passat ja l’equador de l’etapa, tornarem a Puigcerdà, i ho farem per Gréixer, a través d’una baixada de 4 km per una pista ampla. Precisament a Gréixer, al km 40, estarà situat el segon avituallament. Agafeu forces i menjar, perquè la pista de pujada cap a Niula, amb un últim tram d’un 11% de mitja, és traïdora.

D’allà ja cap a Puigcerdà, però abans tocarà la protocol·lària visita al Bikepark de Niula per dirigir-nos cap a Bolvir i arribar a Puigcerdà en sentit contrari a la primera etapa i pujant per l’Hospital com l’etapa anterior.

La tercera i última etapa, amb 59 quilòmetres i 1.310 metres de desnivell acumulats, destacarà per l’ascensió a La Molina i tindrà la seva sortida el diumenge 2 d’octubre a les 10h. Arrancarem des de Puigcerdà per a dirigir-nos a Age i Vilallobent. Vuit quilòmetres molt ràpids per a rodar en grup. A Vilallobent començarà una ascensió de 5 quilòmetres per una pista ampla que anirà de menys a més. Començarà al 13% per arribar fins al 17%. Arribarem a la famosa bassa de Queixans per a dirigir-nos cap a La Molina per una pista de baixada durant 7 quilòmetres on podreu recuperar-vos menjant i bevent.

Després de creuar la Collada de Toses, trobareu una altra de les novetats d’aquest any: el Torrent de Salteguet. Un corriol tècnic i exigent de baixada. Quan hi baixeu, penseu que sereu els primers en tornar a trepitjar aquest corriol, ja que fa més de 30 anys que ningú hi circula.

El poble de La Molina serà el següent punt de la ruta, on a l’estació de tren estarà instal·lat l’avituallament. Atenció, perquè des de La Molina cap a Alp no anirem pel mític corriol 732, sinó que aquest any serà pel 734 en sentit de pujada cap a l’estació d’esquí de La Molina a través del Bosc de Sagramorta.

Al quilòmetre 24, al punt més alt de la jornada (1.707m), començareu la tornada cap a Puigcerdà per al Petit Canadà, que tal i com diu el seu nom, ens traslladarà per un bosc amb pins molt alts, al més pur estil canadenc. Un corriol ràpid, tècnic i un pèl relliscadís ens portarà, ara sí, al mític corriol 732 per anar a parar a la Torre de Riu per fer un canvi de sentit, pujar una pista que ens portarà fins a la Roca Castellana, un altre punt emblemàtic de la Cerdanya. Des d’allà, obrirem pas per un corriol impressionant amb vistes a la Cerdanya per arribar a Alp.

Us dirigiu fins a Ger, en paral·lel al Riu Segre, on trobareu el segon avituallament, no sense passar pel famós pint penjant.

I per a rematar la jornada i aquesta cinquena edició de la Catalunya Bike Race by Oakley, quedaran tant sols els últims 16 quilòmetres amb un puja i baixa constant per passar per la Pleta de Salga, Bolvir, el Camí de l’Aigua, Saneja, Latour de Carol i una lleugera baixada fins a Puigcerdà. Per acabar ens acomiadarem de la última pujada de l’Hospital per acabar a meta al Poliesportiu de Puigcerdà.

Font: Media Team – Catalunya Bike Race by Oakley

Si t’ha agradat llegir l’article El “nou” recorregut de la Catalunya Bike Race by Oakley es consolida, també et pot interessar llegir la notícia Torna la Catalunya Bike Race by Oakley, una cita indispensable per seguir creixent corriols a la Cerdanya, en territori Hermida.