Per Consumer-eroski.com / AMIC
Aprendre va més enllà d’obrir un llibre, prendre anotacions en una aula o fer un examen. Per això, la Unesco anima a pares i a professors a considerar també l’educació informal. Ens hem de preguntar doncs si és recomanable manar deures en vacances.
S’ha de motivar el més possible als nens perquè juguin i participin en activitats d’aprenentatge entretingudes que els augmenti la seva motivació per aprendre. I més si estan de vacances. Els quaderns d’estiu resumeixen els continguts de cada assignatura i intenten fer-ho de manera més lleugera que els llibres de text; no obstant això, molts alumnes ho veuen com “més del mateix”.
Per això podem comptar amb Internet, una eina amb milers d’idees que resulten més atractives que els típics deures. Quines? Per exemple: materials online que permeten redactar un quadern d’estiu, escriure històries, així com altres experiències que a l’hivern, per falta de temps, no es duen a terme. Després del confinament a casa, les activitats haurien de tenir lloc a l’aire lliure: a la muntanya, al carrer, a la platja o en un parc. I sempre en companyia de més nens perquè, relacionant-se amb altres, és com més i millor aprenen, tot i amb distàncies i mascaretes. I si aquest any hem renunciat al campament d’estiu, la millor solució és establir xarxes d’adults, altres familiars o pares d’amics, si nosaltres treballem, perquè surtin el màxim temps possible de casa.
Si t’ha agradat llegir l’article Deures en vacances: és recomanable?, et pot interessar llegir Vacances d’estiu post confinament per als nens.