Pànxing Cerdanya

16, febrer del 2026

16, febrer del 2026

Notícies – Cerdanya

El Pràcticum Odisseu impulsa noves oportunitats per retenir talent jove a la Cerdanya

Cerdanya
Pràcticum Odisseu
Pràcticum Odisseu
La iniciativa Pràcticum Odisseu arriba a la seva onzena edició amb l’objectiu de facilitar pràctiques remunerades a estudiants universitaris en empreses i entitats de municipis rurals Leader. El programa vol fomentar l’arrelament juvenil i reforçar la competitivitat del teixit econòmic local a través del talent qualificat.

El Pràcticum Odisseu 2026 ja està en marxa. El programa, que arriba a l’onzena edició, manté la voluntat de promoure l’estada de joves universitaris en pràctiques remunerades en empreses i institucions ubicades en municipis rurals Leader, entre els quals hi ha els de la Cerdanya. L’objectiu és doble: afavorir el retorn i l’establiment de joves qualificats en entorns rurals i, alhora, contribuir a la millora de la competitivitat empresarial a través de la incorporació de talent.

La iniciativa s’adreça, d’una banda, a empreses i entitats que puguin oferir pràctiques qualificades i, de l’altra, a estudiants universitaris de grau que hagin superat almenys el 50% dels crèdits o bé a estudiants de màster oficial de les dotze universitats del sistema universitari de Catalunya.

Les pràctiques han de tenir una durada mínima de 300 hores i realitzar-se durant el curs acadèmic vigent, habitualment durant els mesos d’estiu, i en tot cas abans del 15 de setembre de 2026. Es consolida l’increment de la remuneració mínima per a l’estudiant, que se situa en 7 euros bruts per hora, així com el finançament públic del 60% de les primeres 300 hores, amb un ajut de fins a 1.260 euros.

Les empreses interessades poden presentar les seves ofertes fins al dilluns 9 de març, amb un màxim de dues propostes per entitat, mitjançant el tràmit telemàtic disponible al web d’Odisseu. Posteriorment, els estudiants podran consultar les ofertes publicades i enviar la seva candidatura entre el 13 de març i el 14 d’abril.

El programa s’implementa a tots els municipis de les comarques rurals Leader catalanes i és possible gràcies a la implicació dels onze grups d’acció local, la xarxa de professionals de Joventut i l’Associació d’Iniciatives Rurals i Marítimes de Catalunya (ARCA). El Consorci GAL Alt Urgell-Cerdanya n’exerceix la coordinació, amb el finançament del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació i del Fons Europeu de Desenvolupament Rural (FEADER), en el marc del Pla Estratègic de la Política Agrària Comuna 2023-2027, així com de l’Agència Catalana de Joventut.

Els ajuts compten també amb el suport organitzatiu i econòmic de la Direcció General de Joventut del Departament de Drets Socials i Inclusió, la Direcció General d’Universitats del Departament de Recerca i Universitats, l’AGAUR i les dotze universitats del sistema universitari català.

Si t’ha agradat llegir; El Pràcticum Odisseu impulsa noves oportunitats per retenir talent jove a la Cerdanya, també t’agradarà llegir: La Copa del Món d’Andorra reforça el seu compromís social i ambiental

Compartir:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Newsletter Pànxing

Subscriu-te per rebre per correu el butlletí gratuït de Pànxing.net​

El Pànxing Maresme al teu WhatsApp

Sigues el primer a tindre la revista a les teves mans.

Municipis Cerdanya

[pagelist post_type="cerdanya" depth="1" exclude="1547,1550,1552,1554,1556,1558,1560" sort_column="post_name"]
Rep les últimes notícies

Subscriu-te
al nostre butlletí

Newsletter General

T'enviem la revista

El Pànxing Maresme al teu WhatsApp