L’Arxiu Comarcal de la Cerdanya ha rebut una valuosa incorporació al seu fons documental amb la cessió de prop de 12.000 fotografies i negatius de Jesús González Jiménez, conegut com a Guillem. El material recull més de quatre dècades de vida social i familiar de Bellver de Cerdanya i la Batllia.
El passar dimarts 27 de maig, a l’Arxiu Comarcal de la Cerdanya, es va formalitzar l’acord de cessió en comodat entre Òscar Merino González —net del fotògraf— i el president del Consell Comarcal, Isidre Chia. L’acte, presidit també per la directora de l’Arxiu, Erola Simon, va incloure el lliurament simbòlic del fons i una còpia digital per a la família.
Jesús González Jiménez (1928-2015), lampista i propietari de la ferreteria Cal Guillem de Bellver, va desenvolupar una intensa activitat com a fotògraf no professional. Entre 1963 i 2004 va capturar imatges d’actes públics com festes majors, aplecs, fires de bestiar, futbol o teatre, i també d’àmbit privat com casaments i comunions. Les seves instantànies suposen una continuïtat al llegat fotogràfic de Bonaventura Isern “Nen Mixela”, cobrint així gairebé tot el segle XX en imatges.
El fons està format per 2.708 fotografies en paper i 9.048 negatius en 35 mm i altres formats. Les imatges es troben en bon estat de conservació i ja han estat objecte d’un primer tractament arxivístic, amb digitalització inclosa. Està previst completar-ne la descripció i posar en línia una selecció de reportatges d’interès públic, a més de preparar-ne una exposició per a la seva difusió.
Amb aquesta incorporació, l’Arxiu Comarcal reafirma el seu paper com a centre de preservació i difusió de la memòria històrica de la comarca.
Si t’ha agradat llegir; L’Arxiu Comarcal de la Cerdanya incorpora el fons fotogràfic de Jesús González “Guillem”, també t’agradarà llegir: El Consell Comarcal de la Cerdanya inaugura l’ampliació de les oficines de Benestar i Acció Social, Igualtat, Joventut i Gent Gran