Pànxing Cerdanya

La Ronda, l’etapa reina de Catalunya

Cerdanya
ronda
La Cerdanya és un paradís pel ciclisme de ruta. Carreteres molt poc transitades, bona meteorologia i uns paisatges increïbles. Amb l’auge del ciclisme de carretera, veiem cada vegada més iniciatives que permeten descobrir nous llocs i reptes a ritme de pedals. Amb aquest objectiu (i amb el de torturar-nos una mica, no ens enganyem) ha nascut La Ronda de La Cerdanya, que no és cap cursa, és una etapa de dia que passa pels ports més mítics que rodegen la vall. Una volta de 360º a la Cerdanya. Un repte per a tu o per a la teva grupeta! Us hi ATREVIU?

Sortim del Pertot Puigcerdà (antic Dsnivell), direcció Puigcerdà, des d’allà encarem els 25 km de la Collada de Toses per anar escalfant les cames. Un cop coronada La Collada, no podem arribar a La Molina sense haver pujat els 5 km del Coll de la Creueta. Seguidament, aprofitem la baixada passant per La Molina, La Pia i Masella i fins a Alp. Un cop recuperades les cames, rodem fins a Bellver de Cerdanya.

Pareu a fotre-us una bona dosi de sucre, perquè d’aquí fins a dalt de Talltendre, passant per les seves rampes del 15%, se us començaran a alegrar les cames! Un cop a dalt, resseguim el mateix camí de baixada fins a tornar a la nacional. Avancem direcció Puigcerdà i ens enfilem fins a Olopte, per després seguir una pista encimentada, que ens portarà fins a la carretera de Meranges. Arribats al poble, girem cua, però aquest cop no resseguim tota la baixada sencera, sinó que anem en direcció a Ger. Una miqueta més de nacional fins a Bolvir, on entrarem cap a la Torre del Remei (OJU amb la “Nuñez Climb”!). Aquí, de vosaltres, em fotria els “gels” que us quedin per arribar fins a l’estació d’esquí nòrdic de Guils-Fontanera, 11 km i 800 metres positius que faran que ben segur que us en recordeu de nosaltres! Coronat Fontanera, s’ha acabat la tortura, tot baixada fins a Cal Pertot de Puigcerdà, punt d’inici i final de l’etapa, on us recolliran els trossos que en quedin de vosaltres.

Per cert, amb tota la tirallonga, no us hem dit que són 132km i 3200 metres de desnivell positiu. “METRUUS!”

Podeu trobar tota la informació de l’Etapa Reina de la Cerdanya a pertotcyclingclub.cat

Font: Pertot Puigcerdà

Si t’ha agradat llegir La Ronda, l’etapa reina de Catalunya, també et pot interessar llegir La 3 Nacions by BWT serà la primera marxa cicloturista en implementar l’ús d’energia renovable.