Pànxing Maresme

Turisme Actiu – Maresme

Els Pins d’en Pera

Maresme
És diumenge i acabo de llevar-me, què podem fer aquest matí?  Una mica d’esport?  Siiii!! Ho proposo a la família i tots hi estan d’acord; el contacte amb la natura, ens anirà molt bé, així que agafem una motxilleta amb aigua i…allà anem!. Cap als Pins d’en Pera.

El paratge que avui ens ocupa és un pla del bosc i en el centre hi ha una acumulació  de roques granítiques o d’Ull de Serp, com se les anomena aquí, fent figures geomètriques diferents i permet que els infants puguin jugar, pujant i baixant les mateixes mentre fan jocs de persecució o d’amagar d’acord amb l’edat.

La vegetació regnant és el Pi pinyoner  (pinus pinea), acompanyat d’alguna alzina (quercus ilex) en els punts mes perifèrics.

El lloc, situat a 330 metres d’alçada sobre el nivell del mar, convida a anar-hi per a passar unes hores en un ambient agradable i tranquil, arrecerat del vent; aquí generacions de santvicentins hi han vingut amb l’escola, com a excursió petita o sortida matinal per a venir-hi a esmorzar i fer jocs diversos en aquest indret.

Es un punt bàsic a conèixer, doncs amb els camins que des d’aquí surten es pot accedir a Sant Vicenç per diferents indrets, cobrint tota la part nord-oest de la població.

Com anar-hi, doncs?
Iniciem el recorregut al Local de les Entitats de S.V.M. en el aparcament del C/Ginesta.

Ens dirigim cap a la Riera del Gorg, direcció al CAP Consultori Metge a la Carretera de Fogars a Tordera; travessem la carretera i agafem el carrer del Rocà, asfaltat  fins el final. En aquest punt tenim al davant el Rial que porta a Can Montalt i que hem de seguir CAP A L’ESQUERRA, la pineda que ens queda a l’esquerra és  LA PLANA DEL ANDREU. Antic mirador del nostre poble, abans no es fes la urbanització-búnquer que hi ha en aquest indret.

Anem pujant, i com és una ruta curta i amb moltes sorpreses, quan portem uns 50 metres caminats, podem veure el TURÓ DEL MONTALT al davant nostre, al fons, és la millor perspectiva que en tindrem en el dia d’avui.

Continuem pujant i, a mà dreta, ens queda LA CASETA DE’N CABOT, una de les poques barraques de vinya ben construïda i fent conjunt amb l’entorn que tenim en el terme. Us convido a entrar-hi i contemplar el sostre en punt rodó, que encara es conserva en prou bon estat. En aquest indret anys enrere i va viure un pidolaire de la comarca, bona persona segons els testimonis de qui el van conèixer.

Després d’un giravolt, se’ns presenta una recta força llarga, (no deixar el camí principal) i el que ens queda a la nostra dreta és la VINYA D’EN FERRAN, un dels últims santvicentins que es dedica a la pagesia i els dissabtes ens ofereix els seus productes en el mercat setmanal a l’avinguda Toni Sors. A la meitat d’aquesta recta hi creua una línea elèctrica, observem-la ja que en parlarem a la tornada.

Continuem pujant, sempre pel Rial ample, sense agafar cap desviament i en uns quinze minuts, des de la línea elèctrica, el camí deixa de ser costerut i es fa planer, al davant nostre hi podem veure una cruïlla de camins i un rètol de prohibit fer foc, això ens indica que la pineda que queda a la nostra DRETA són ELS PINS DE’N PERA.

Entrem dins el bosquet  fins el conjunt de roques granítiques que hem comentat abans i gaudim de l’entorn.

La tornada la farem per el mateix lloc, fins a la línea d’electricitat que hem comentat que creua el camí al mig d’una recta llarga i a l’acabament de La Vinya d’en Ferran (a 10 minuts de baixada). En aquest punt, girem 90º A LA DRETA i baixem pel fort pendent que ens conduirà sense deixar-lo a l‘ambulatori mèdic de la carretera, passant pel magatzem de la Brigada Municipal. Aquest camí es coneix com el de LA MARE DE DÉU D’EN TORRENTS. És un sender que baixa molt afilerat (compte en relliscar, porteu bon calçat) i una vegada al consultori mèdic, creueu la carretera i per la Riera del Gorg torneu al punt de sortida.

Que gaudiu de l’entorn que ens ha estat deixat per gaudir-ne i poder transmetre’l  a les generacions futures.

Fitxa tècnica:
Dificultat: Baixa (per a tota la família)