Pànxing Cerdanya

20, abril del 2024

Turisme Actiu – Cerdanya

CIM DEL PLA DE BAGUET (2.031 m)

Cerdanya
Pla de Baguet
El cim del Pla de Baguet es tracta d'una excursió assequible per a tota la família i perfecte per descobrir el paisatge que hi ha entre la Serra del Cadí i el cim de la Tosa

AROMES DE NEU

Possiblement no hi ha cap altra comarca en els Pirineus amb unes muntanyes de morfologia tan diversa, i la zona del Pla de Baguet, n’és un mirador immillorable. Tan sols fixeu-vos en la banda meridional, el contrast entre els penya-segats del vessant nord de la serra del Cadí i les sinuoses siluetes que es balancegen a l’altre costat de la Tosa que, com qui no vol, fa una precisa transició. És en aquesta zona on, aprofitant nevades recents, podreu fer esquiades fàcils però de gran bellesa. El relleu configurat  per pendents ondulats i de moderada inclinació permet a cada grup inventar el seu propi recorregut.

ACCÉS

Des de Puigcerdà aneu a la Molina (N-260 – GIV 4082) passeu les zones urbanes i de remuntadors i, quan sortiu en direcció a la collada de Toses per la carretera GI-400, gireu a la dreta per la que va a Castellar de n’Hug (BV-4031). Passeu la collada del Pedró amb els remuntadors dels Alabau i continueu encara 4 km. Just després del punt quilomètric 23, trobareu un espai per aparcar en un marcat giravolt a dretes.

Des de Puigcerdà: 26 km.

ITINERARI

Pla de Baguet

1.825 m. Carretera del Coll de la Creueta. Comenceu a remuntar en direcció sud per l’ampla carena que volta la mateixa carretera.  Els pendents inicials son moderats. (+ 142 m).

1.967 m. Esplanada. Després d’un repetjó arribareu a una zona planera. Travesseu-la en lleugera pujada en direcció sud (+ 29 m).

1.996 m. Pla de Baguet. Curiosa edificació en pedra seca en el punt més elevat de l’altiplà amb molt bona vista sobre l’alta vall de Toses, Pla d’Anyella i Collada del Pedró. Baixeu lleugerament fins un marcat collet (- 28 m).

1.968 m. Coll del Clot de l’Home Mort. Remunteu en direcció sud-oest els bonics pendents aterrossats del cim, passeu vora unes barres rocalloses i arribeu sense entrebancs al punt culminant  (+ 63 m).

2.031 m. Cim del Pla de Baguet. Coronat per un monumental pedró. Des del cim podeu veure bona part de la comarca del Berguedà atapeïda de serres, serrats i turons. Retorneu de nou (NE) al proper collet (- 63 m).

1.968 m. Coll del Clot de l’Home Mort. Encareu la traça plenament al nord per travessar la zona planera buscant una bonica coma. Baixeu per la seva llera fins ben a prop de la carretera on heu de girar a la vostra dreta (NE) per arribar al punt de sortida (- 143 m).

FITXA TÈCNICA

Desnivell234 m.
Dificultatmolt fàcil ^
Temps2 – 3 hores
CartografiaEditorial Alpina

Ramon Orriols i Ricard Molina

Si has trobat interessant la ruta Cim del Pla de Baguet (2.031 m), també et pot agradar Esquí de muntanya: el material imprescindible per practicar-lo amb seguretat.