Pànxing Cerdanya

27, abril del 2024

Turisme Actiu – Cerdanya

La muntanya amb esquís: Puig de Terrers (2.540m)

Cerdanya
Estany del Diable des de la carena
La Vall de Galba és un petit paradís per la pràctica de l'esquí de muntanya. Entre els diversos itineraris que s'hi poden traçar, tant des de Formiguera com des d'Esposolla, avui escollim el cim que tanca la vall vora l'espectacular Portella d'Orlun. La pujada transcorre per pendents constants i sense dificultats remarcables, mentre que pel descens podreu escollir diferents variants segons les condicions de la neu.

ACCÉS

Sortiu de Puigcerdà i La Guingueta d’Ix per la carretera N-116. Arribant a Mont Lluís gireu a l’esquerra per la D-118 i just abans de Puigbalador, preneu a l’esquerra la D-32 fins a Esposolla (43 km). Continueu per una pista de muntanya que segueix el marge esquerre orogràfic de la Riera Galba fins a la Cabana de la Jaceta (4,3 km).

ITINERARI

1625 m CABANA DE LA JACETA. Seguiu (NO) poc més d’un quilòmetre per la pista o pel vessant de l’obaga segons les condicions de neu (+ 135).

1760 m JAÇA DE LA LLOSA. Cap de la pista forestal. Refugi obert sense equipament. Continueu encara uns 500 metres, deixeu a la vostra dreta el camí de la Portella d’Orlun, baixeu lleugerament per passar a la riba dreta orogràfica del riu i remunteu (NO) fins a una propera esplanada (+ 145 m).

1905 m. JAÇA DE LES FORMIGUES. Després de travessar el solc del Rec de la Peira Escrita, preneu direcció totalment oest i remunteu pels vorals del Còrrec dels Serrats entre els claps de pi negre (+ 246 m).

2151 m. SERRATS VERDS. Deixeu enrere els darrers pins i continueu pujant (O) per terreny força inclinat. A mesura que us apropeu a la carena el relleu esdevé molt més suau (+ 256 m).

2407 m. COLL DE TERRERS. Coll no massa evident en la mateixa carena de la Portella d’Orlun que queda a la vostra dreta sota el Pic de la Beçollada. Continueu en direcció sud per la fàcil carena fins al proper cim (+ 133 m).

2540 m. PUIG DE TERRERS. Magnífica panoràmica a tot l’entorn i especialment sobre la fondalada de la vall d’Orlun. Per la baixada podeu optar per encarar directament la pala nord-est o, si voleu un descens menys exigent, planegeu per l’ampla carena en direcció sud i quan es redreça, abans del Puig de Morters, gireu totalment a l’est per baixar les boniques pales de l’olla (- 208 m).

Descens de la pala NE

2332 m. ESTANY DEL DIABLE. Curiós estanyol encastat en el fondal entre el Puig de Terrers i el de Morters. Deixeu-lo a la vostra esquerra i continueu el magnífic descens pels vorals del Rec de la Peira Escrita, entre comes i turons arbrats. Retrobareu l’itinerari de pujada a la Jaça de les Formigues que cal seguir-lo per arribar al punt de sortida. (- 707 m).

FITXA TÈCNICA

Desnivell: 915m
Altitud màxima: 2.540m
Dificultat:Mitjana
Temps:5-6h
Cartografia:Rando Editions (Cerdagne-Capcir nº8-1/50)

Font: Ricard Molina i Ramon Orriols

Si t’ha agradat llegir La muntanya amb esquís: Puig de Terrers (2.540m), també et pot interessar llegir Camí dels bons homes: GR 107.