Pànxing Cerdanya

Turisme Actiu – Cerdanya

PUIGLLANÇADA (2.408 m)

Cerdanya
Extraordinària vista panoràmica a tot l’entorn. Es poden escollir diverses baixades molt interessants si es coneix el terreny i s’han previst els enllaços, però, com hareu comprovat, els pendents per on heu pujat son realment engrescadors.

UNA PASSEJADA ARRAN DEL CEL

El Puigllançada és un clàssic entre els clàssics. El fet d’haver-hi l’estació del ferrocarril a La Molina ha fet que, des de sempre, quan el tren era el mitjà de transport més usat per anar a la neu, la seva ascensió fos molt concorreguda. És un cim fàcil, però, en dies de boira o visibilitat escassa esdevé perdedor a causa de la uniformitat del relleu. El recorregut transcorre per pendents força regulars i espais molt oberts, especialment en el tram final, on gradualment es van obrint panoràmiques extraordinàries als quatre vents. No és indispensable que us ajusteu estrictament a la traça d’aquesta ressenya sempre que tingueu clar l’emplaçament de l’objectiu final.

ACCÉS

Des de Puigcerdà aneu a La Molina (N-260 – GIV 4082). Passeu les zones urbanes i de remuntadors i, quan sortiu en direcció a la Collada de Toses (GI-400) gireu a la dreta per la dreta i a la Collada del Pedró aparqueu a la base dels remuntadors dels Alabau.
Des de Puigcerdà: 22 km.

ITINERARI

Puigllençada
Des de l’inici fins al final les vistes no defrauden

1.830 m. Aparcament de l’Alabau. Deixeu la sortida dels telecadires i remunteu en biaix (SE) per anar a buscar el solc d’una clotada que us apartarà del brogit de les pistes (+20)

1.850 m. Clot de l’Hospital. Remunteu (SO) per la llera de la coma deixant a la vostra esquerra una densa clapa de pi negre. Desvieu-vos una mica a la vostra esquerra per buscar millors pendents i sortir de la valleta recuperant gradualment la direcció oest (+ 300 m).

2.150 m. Costes de l’Huguet. És l’ampla i arrodonida lloma que forma el vessant de llevant de la muntanya. Els pendents esdevenen en general més moderats (+ 64 m).

2.214 m. Cap de les Costes de l’Huguet. Promontori significatiu en plena carena sobre l’inici del Torrent Negre. Encareu la traça al sud-oest, continueu remuntant, flanquegeu pel vessant de ponent un promontori de la carena enfilat sobre el punt més alt de les pistes de La Molina i situeu-vos a una ampla collada (+ 79 m).

2.293 m. Amorriador de Rus. Altiplà on a l’estiu les ovelles hi amorrien per preservar-se de la calor. Continueu en direcció sud-oest per encarar els propers pendents que suaument condueixen a la carena cimera (+ 64 m).

2.357 m. Carena cimera. Gireu la traça totalment al sud per cavalcar el llom fins a arribar al punt culminant (+ 51 m)

2.408 m. Puigllançada. Extraordinària vista panoràmica a tot l’entorn. Es poden escollir diverses baixades molt interessants si es coneix el terreny i s’han previst els enllaços, però, com haureu comprovat, els pendents per on heu pujat són realment engrescadors.

puigllançada
No hi ha res com veure l’extraordinària vista panoràmica. Cim Puigllançada.
Fitxa tècnica
Desnivell: 578 metres
Dificultat: Molt fàcil
Temps: 3 – 4 hores
Cartografia: Editorial Alpina

Font: Ramon Orriols i Ricard Molina

Si t’ha agradat llegir l’article PUIGLLANÇADA (2.408 m), també et pot interessar Cim del Pla de Baguet (2.031 m).